- użyteczność ? intuicyjność poruszania się po stronie
Jeżeli poruszanie się po stronie nie będzie intuicyjne, a tekst będzie mało czytelny, to użytkownicy będą ją szybko opuszczać. Jednym z czynników wpływających na atrakcyjność strony jest właśnie łatwość korzystania z niej i szybki dostęp do najważniejszych informacji. Pamiętaj przy tym, że założenie strony internetowej firmy, na której znajdzie się jedynie formularz kontaktowy (bez danych typu NIP czy adres), nie wzbudzi zaufania wśród użytkowników.
- responsywność ? dopasowanie do urządzeń mobilnych
Współcześnie wielu użytkowników przeszukuje zasoby internetu nie przy biurku, ale w czasie podróży komunikacją miejską, czy stojąc w kolejce do kasy w sklepie. Właśnie dlatego strona Twojej firmy musi prawidłowo wyświetlać się na różnych urządzeniach mobilnych (smartfonach, tabletach). Responsywne strony internetowe są też promowane w wynikach wyszukiwania Google, co jest kolejnym powodem, aby zainwestować właśnie w taką witrynę.
- treści ? angażujące i rozwiewające wątpliwości
Atrakcyjna oprawa wizualna to za mało, aby skutecznie sprzedawać. Użytkownicy, którzy trafią na Twoją stronę internetową, nie mogą dotknąć oferowanego produktu ? musisz im o nim przekonująco opowiedzieć. Wzbudzając zainteresowanie u potencjalnego klienta, zwiększasz szansę na sprzedaż. Dobrym pomysłem jest też regularne prowadzenie bloga firmowego. Z jednej strony za jego pośrednictwem możesz dzielić się swoją wiedzą z klientami, a z drugiej strona nie będzie wyglądała na opuszczoną.
Co zyskasz?
Ponad 50 proc. firm działających na terenie Polski wciąż nie posiada strony internetowej. Jeżeli chcesz, aby oferowane przez Ciebie produkty lub usługi zostały zauważone, możesz zainwestować w firmową witrynę, co jest sposobem na wyróżnienie się z tłumu. Nie jest to jedyna zaleta posiadania takiej strony. Dzięki niej możesz:
- dotrzeć do nowych klientów
Współcześnie większość klientów poszukuje produktów lub usług, korzystając z wyszukiwarki internetowej. Jeżeli Twoja firma nie będzie wyświetlać się w wyszukiwarce, użytkownicy trafią do Twojej konkurencji, która zdecydowała się na firmową stronę. Inaczej mówiąc - firmowe strony internetowe zapewniają stały dopływ nowych klientów.
- zyskać dodatkowy kanał sprzedaży
Strona internetowa może zostać połączona ze sklepem internetowym. To doskonałe rozwiązanie, jeżeli prowadzisz sklep z obuwiem lub wyrobami rzemieślniczymi i chcesz zwiększyć jego obroty. Działasz w usługach? Prowadzisz salon SPA lub niewielki hotel? Zamiast sklepu możesz zdecydować się na intuicyjny w obsłudze formularz rezerwacji.
- budować świadomość swojej marki
Reklama w postaci banerów czy grafik na witrynach sklepowych to współcześnie za mało. Jeżeli chcesz, aby Twoja firma była rozpoznawalna i postrzegana jako nowoczesna, strona firmowa pozwoli Ci osiągnąć te cele w krótkim czasie. Dzięki niej dowiedzą się o Tobie klienci, którzy w inny sposób mogliby do Ciebie nie trafić.
Dlaczego pozycjonowanie strony firmowej to konieczność?
Założenie Twojej firmie strony internetowej to nie wszystko. Po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarkę większość użytkowników otwiera strony wyświetlające się na pierwszych pozycjach wyników. Zawalczenie o pozycję jest zatem sposobem na lepszą widoczność w sieci. Im wyżej Twoja strona firmowa znajdzie się w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że właśnie do Ciebie trafią potencjalni klienci. W tym pomaga pozycjonowanie strony firmowej.
Pozycjonowanie firmy w internecie to działanie złożone, ale dające konkretne korzyści. W przypadku pozycjonowania lokalnego często wystarczy jedynie zastosowanie wszystkich reguł SEO (optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek), aby firmowa strona plasowała się na interesującym nas obszarze (w danym mieście czy regionie) wyżej niż konkurencyjne. Jednocześnie pozycjonowanie firmy w internecie na frazy lokalne ma kilka zalet. W ten sposób można obniżyć koszty związane z promowaniem strony w sieci, a jednocześnie zwiększyć konwersję (współczynnik, który określa stosunek osób odwiedzających stronę do osób dokonujących zakupu) i dotrzeć do osób poszukujących danego produktu czy usługi we wskazanej okolicy.
Materiał partnera
Napisz komentarz
Komentarze