Jak dodaje, teraz przed urzędnikami proces weryfikacji poprawności ofert oraz ich ocena. Cena to 60% ostatecznej oceny, na pozostałą składa się m.in. doświadczenie wykonawcy w podobnych przedsięwzięciach. Do drugiego etapu ? nadzoru nad projektem ? nie wpłynęła żadna oferta.
Dokumentacja projektowa będzie realizowana w dwóch częściach. Pierwsza zakończy się wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (do 31 sierpnia 2022 roku). Efekt drugiego etapu to zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Ma to nastąpić do 31 maja 2024 roku.
Koszt wykonania dokumentacji poniesie w 80% wojewoda mazowiecki. Pozostała część będzie pochodzić od czterech samorządów ? dwóch powiatów z obu stron Wisły oraz samorządów gminy Maciejowice oraz Miasta i Gminy Kozienice.
Co dalej? Zgodnie z zasadami rządowego programu Mosty dla Regionów, którym objęta jest budowa mostu maciejowickiego, rozpoczęcie budowy przeprawy musi nastąpić do końca 2027 roku. Gigantyczna inwestycja ma kosztować ok. 650 mln zł. 80 proc. tej kwoty (520 mln zł) ma pochodzić z Funduszu Dróg Samorządowych (budżet państwa).
łk
fot. arch. KSO
Napisz komentarz
Komentarze