Dla każdej szkoły obliczane są wskaźniki egzaminacyjne dla trzech obszarów nauczania. Pierwszy obszar, humanistyczny, obejmuje język polski, historię i wiedzę o społeczeństwie. Drugi obszar, matematyczno-przyrodniczy, obejmuje matematykę, informatykę, fizykę, chemię, biologię i geografię. Trzeci obszar to wydzielona do osobnego wskaźnika matematyka. W szacowaniu wskaźników egzaminacyjnych wykorzystuje się informację o wykonaniu zadań egzaminacyjnych zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym.
EDW to przydatny miernik jakości nauczania w szkołach, który powinien być przydatny rodzicom i uczniom stojącym na progu ważnego wyboru dalszej edukacji. Narzędzie do generowania wykresów jest bezpłatnie dostępne na www/matura.ewd.edu.pl.
Jak wypadają w tych zestawieniach szkoły z powiatu garwolińskiego, dla których organem prowadzącym jest starostwo? Zdecydowanie lepiej nauczanie wypada wśród przedmiotów humanistycznych. Analizując wyniki poszczególnych szkół najlepiej ? jako Szkoły Sukcesy ? wypadają żelechowskie placówki ? LO przy Zespole Szkół nr 1 i Technikum w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych.
Ocena szkoły pokazana jest jako wykres z elipsą. W zależności od ułożenia elipsy w konkretnej ćwiartce wykresu rezultat jest lepszy lub gorszy. Opis położenia szkoły (elipsy) w układzie współrzędnych (wynik egzaminu, EWD) może ułatwić wyróżnienie kilku punktów odniesienia.
Prawa górna ćwiartka ? Szkoła sukcesu. Przychodzą do niej uczniowie z wysokimi wynikami po gimnazjum. Na maturze wynik jest równie wysoki. To oznacza, że szkoła nie marnuje możliwości uczniów i uczy skutecznie.
Lewa górna ćwiartka ? Szkoła wspierająca. To szkoła, do której przychodzą uczniowie ze słabymi wynikami. Na maturze osiągają wyniki niższe od średniej, ale, gdyby nie ogromna praca nauczycieli, wynik byłby dużo gorszy. Dlatego ich EWD jest dodatnie.
Prawa dolna ćwiartka ? Szkoła niewykorzystanych możliwości. Przychodzą do niej uczniowie z wysokimi wynikami egzaminu gimnazjalnego, ale wynik matury jest poniżej ich możliwości. Takie szkoły nie potrafią wykorzystać potencjału uczniów.
Lewa dolna ćwiartka ? Szkoła wymagająca pomocy. Przychodzą do niej uczniowie ze słabymi wynikami, a na koniec liceum osiągają wyniki jeszcze gorsze.
Szczegóły na wykresach poniżej.
opr. łk
Napisz komentarz
Komentarze