poniedziałek, 25 listopada 2024 23:54
Reklama

Cztery podpowiedzi, jak wybrać najlepszą agencję SEO

Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga doświadczenia i wiedzy, dlatego warto tego typu działanie powierzyć profesjonalnej agencji marketingowej. Skąd jednak wiedzieć, którą firmę wybrać? Zamiast od razu zdecydować się na współpracę z konkretnym partnerem, lepiej najpierw wysłać kilka zapytań ofertowych. Podpowiadamy, pod jakim kątem należy przeanalizować otrzymane odpowiedzi. Wybierz firmę, która zapyta o Twoje biznesowe cele Strategia SEO może dążyć do osiągniecia kilku różnych rezultatów, np.: poprawienia wyników sprzedażowych, zainteresowania nowych klientów ofertą firmy, wzmocnienia działań z zakresu PR. Specjalista powinien doradzić, do którego z tych efektów warto dążyć, jednak niepoprawną praktyką jest narzucanie klientowi celu. Warto postawić na partnera, który jest otwarty na dialog oraz merytorycznie przedstawia wady i zalety dostępnych rozwiązań.
  1. Nie wierz w obietnicę konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania

Żaden specjalista SEO nie jest w stanie zagwarantować określonej pozycji w wynikach Google. Na ranking wpływa wiele czynników, w tym także kilka zupełnie niezależnych od starań danej agencji. Przede wszystkim pełne zasady tworzenia listy wyników wyszukiwania zna tylko Google. Pozycjoner może więc zapewnić, że poprawi pozycję strony, jednak obietnica zajęcia sprecyzowanego miejsca zawsze powinna dyskwalifikować daną firmę jako godnego zaufania partnera biznesowego.

  1. Uważaj na promocje

Nie warto wybierać partnera oferującego podejrzanie niską cenę, ponieważ najprawdopodobniej odbywa się to kosztem jakości. Należy też uważać na firmy proponujące duże rabaty na pierwszym etapie współpracy. Pozycjonowanie stron w Google przynosi rezultaty najczęściej dopiero po kilku miesiącach i uczciwa firma informuje o tym klienta od razu, jednocześnie przedstawiając cenę dopasowaną do skali wdrażanych działań. Gwarantowanie wieloprocentowych promocji na początku współpracy jest więc niczym innym jak tanim chwytem marketingowym, po który żadna profesjonalna agencja nie powinna sięgać.

  1. Zwróć uwagę na modele rozliczeń

Każdy biznes jest inny i wymaga zastosowania spersonalizowanych rozwiązań. Wiele firm SEO gwarantuje ?indywidualne podejście do klienta?, ale niestety często ten zwrot należy interpretować wyłącznie jako frazes. Jeśli jest inaczej, firma zaproponuje Ci różne systemy rozliczeń, które rzeczywiście będziesz mógł dopasować do swoich potrzeb. Wybierz tych, którzy nie narzucają np. płatności za określoną pulę fraz, ale dają wybór przynajmniej między ryczałtem a płaceniem za efekt.

Jeśli już wybrałeś ? zaufaj, ale sprawdzaj

Aby pozycjonowanie w Google przyniosło oczekiwany wynik, klient musi zaufać specjaliście SEO. To on wie najlepiej, jakie działania wdrożyć, by uzyskać zaplanowany rezultat i dlatego trzeba dać mu wolną rękę. Jednak zamiast zastanawiać się, czy specjalista na pewno wie, co robi, lepiej poprosić go o regularne raportowanie postępu prac. Współpraca powinna być oparta na zaufaniu, ale równie ważna jest transparentność działań.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
NAJNOWSZE WIDEO
Reklama