sobota, 28 września 2024 21:17
Reklama

Będą droższe bilety PKS

Konsekwentnie na każdej sesji rady powiatu omawiana jest aktualna sytuacja garwolińskiego PKS. Prezes zapewniał wczoraj, że robi wszystko, aby oddalić od przedsiębiorstwa widmo ogłoszenia upadłości. Ale to niestety niesie za sobą konsekwencje przede wszystkim dla pasażerów. Wynik finansowy za 10 miesięcy 2012 roku to strata ponad 1 mln złotych. PKS zarabia na usługach diagnostycznych, sprzedaży paliwa i wynajmie działek, pomieszczeń biurowych i powierzchni reklamowych czy wjazdach innych przewoźników na teren dworca, ale traci na swojej głównej działalności ? przewozach pasażerskich. Na koniec października strata w tym obszarze wynosiła już 1,8 mln zł.  

- Robimy wszystko, żeby nie dopuścić do upadłości spółki ? zapewniał prezes Bogdan Kozioł (na zdjęciu). W porozumieniu ze związkami zawodowymi została podjęta decyzja o rozwiązaniu rezerw obowiązkowych, co znacznie poprawi sytuację przedsiębiorstwa. PKS wystąpił do zarządu powiatu o możliwość sprzedania jednej z działek. W tej chwili trwają procedury w ministerstwie, ale wszystko wskazuje na to, że wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie. - Jeśli sprzedamy tę działkę, to uratuje naszą sytuację w tym roku ? podkreślał prezes.

Robimy wszystko, żeby nie dopuścić do upadłości spółki [Bogdan Kozioł]

Niestety na kolejne zmiany będą musieli przygotować się pasażerowie. Trzeba się przygotować na kolejne cięcia w rozkładzie jazdy i podwyżki cen biletów. ? Obserwuję to, co się dzieje na stronach internetowych przewoźników i okoliczni już podnieśli i to znacznie ceny biletów. U nas też będą one musiały nastąpić ? przekonywał Bogdan Kozioł. Wiele wskazuje na to, że najtańszy bilet za 3,4 zł będzie kosztował o kilkadziesiąt groszy więcej.

W miniony weekend zaczął obowiązywać nowy rozkład jazdy autobusów, ale na prośbę pasażerów będzie wprowadzona korekta, szczególnie jeśli chodzi o kursy niedzielne. - Chodzi głównie o dojazdy na mszę świętą, bo okazało się, że parafię mają inne zapotrzebowanie niż zakładaliśmy - dodał prezes.

jd


Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS

Będą droższe bilety PKS


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
antoni 22.12.2011 11:59
A moze panie prezesie wprowadzić jakąś opłatę dla pracownikó a rodzinom zabrać darmowe bilety, Pan chce podnieść opłaę za bilety a w autobusach zimno i brudno

sulbinianin 02.12.2011 19:34
więcej zaangażowania powiatu, długoterminowa strategia, a nie tylko wyjście na razie na plus na razie. Likwidować kursy to może sobie Wołoszka czy Wierzbicki. Musi być przede wszystkim realizacja potrzeb transportowych wszystkich mieszkańców, także tych z ze wspomnianej Woli. Ale co ma zrobić prezes jak samorząd pomóc nie chce.. Powiat i gminy odpowiadają za to i w razie czego powinni dokładać (czyli teraz).

konio 02.12.2011 13:20
Na pytanie w jaki sposób PKS ma wypełniać swoje zadania statutowe i to jest problem powiatu wbrew pozorom a nie PKS-u ,scedowanie tego na spółkę owocuje właśnie takim działaniem.Jeżeli ma być przedsiębiorstwo usługodawcą wobec ludności to w obecnej sytuacji z tym taborem nie ma SZANS na wyjście z mniejszymi stratami jak poprzez likwidację części kursów( Wołoszka też się nie garnie by bez dotacji z samorządu wozić do Woli Władysławowskiej powietrze w niedzielę) powiat MUSI dotować jego działalność. Jeżeli zaś ma spełniać warunki komercyjne jak przedsiębiorstwo prywatne to nie problem wybudować na ogromnym obszarze dworca dookoła płotu pasaż handlowy tylko wtedy padnie "Zieleniak" bo asortyment będzie podobny a koszt działalności może być mniejszy ze względu na własność terenu. W tym wypadku kilkadziesiąt rodzin straci źródło utrzymania a problem będzie scedowany na miasto.Jak by nie patrzeć trzeba przyjąć założenie CZEGO TAK NAPRAWDĘ CHCEMY a potem dopasowywać strategię.Pozdrawiam!!!!konio

jola 02.12.2011 11:35
To co pan mówi jest śmieszne i bez sensu. Tu gdzie kursuje Wierzbicki i Wołoszka to PKS ma ceny konkurencyjne i o połowę niższe od swoich na innych trasach - gdzie tu sens i logika. Dlaczego mieszkańcy np. Wilgii mają płacić podwójnie aby mieszkańcy Miastkowa mogli jeździć za grosze ? a jeżeli już tak Pan myśli to dlaczego do Wawy jest tak drogo, skoro tu jest największa konkurencja a jakość usług w pks garwolin najgorsza i największa cena. Takie działania widać że są celowe i prowadzą do bankructwa firmy.

Jacek 02.12.2011 09:24
Garwoliński PKS prowadzony przez obecnego prezesa bardzo szybko moim zdaniem upadanie. Decyzję podejmowane przez Pana Kozioła są żenujące. Sprzedażą działki chce poprawiać sytuację finansową? Idiotyczne rozwiązanie ponieważ pieniądze że sprzedaży nic nie zmienią! a działalność jak przynosi obecnie tak i dalej będzie przynosiła straty! Likwidując kursy sobotnio niedzielne dlaczego nie obniżył cen biletów "miesięcznych" prawie o 30%? Dlaczego ludzie mają płacić za coś z czego nie można korzystać! Niech bilety są 20 dniowe nie miesięczne! Poza tym zapowiadanie podwyżki cen biletów motywowane cenami konkurencji są ciosem poniżej pasa? Został uwzględniony w tych zapowiedziach taki aspekt jak stan naszych autobusów czy też porównana odległość kursu konkurencji w najtańszej cenie biletu do odległości kursu garwolińskiego PKSu? Oby tak dalej a niebawem na sprzedaż zostaną wystawione istoty ludzkie.

sero 01.12.2011 20:54
na zdjęciach widać, że poseł Woźniak siedzi na końcu sali, jak widać pani przewodnicząca stosuje rózne standardy do poszczególnych osób. Np posłankę Prządkową zawsze na zdjęciach widać za stołem prezydialnym, jak widać poseł Woźniak wg pani przewodniczącej nie jest godzien tam zasiadać. Jak widać powiatowi notable nie znają podstawowych zasad dobrego wychowania. A może firma pani przewodniczącej zorganizuje choćby w ramach uniwersytetu 3 wieku szkolenie w zakresie savoir-vivre'u, przedział wiekowy tez by pasował

... 01.12.2011 16:23
Mniej kursów - Więcej prywaciarzy, Ceny w górę - Więcej ludzi przesiądzie się do prywatnych usług Uczniowie zaczną jeździć samochodami bo niedługo to taniej wyjdzie.;)

dexia 01.12.2011 10:22
A może należy przyjąć że PKS ma za zadanie wozić ludzi i nie do końca oglądać się czy dany kurs przynosi zyski czy też nie? Jeśli ktoś chce liczyć tylko na zyski to należałoby zlikwidować starostwo powiatowe a jego majątek i zadania przekazać gminom. Ile wówczas udałoby sie zaoszczędzić?!

Staś 01.12.2011 09:44
na 3 zdjęciu - Duchna przysypia

Reklama
Reklama
Reklama