Słowa kluczowe
Wybór słów kluczowych jest zazwyczaj pierwszym krokiem podejmowanym przez agencje zajmujące się pozycjonowaniem - w celu poprawy widoczności strony w wyszukiwarkach. Słowa kluczowe muszą być ściśle związane z treścią na stronie, czyli m.in. ofertą firmy oraz jej branżą. Do wyszukiwania słów kluczowych wykorzystywane są narzędzia, które pokazują ilość miesięcznych zapytań na daną frazę oraz to, jak duża jest na nie konkurencja. Warto postawić na słowa na tzw. długi ogon, które są z reguły wyszukiwane przez bardziej skłonnych do zakupu klientów.
Link building
Mocny profil linkowy jest jednym z głównych elementów algorytmu Google oceniającego autorytet witryny, na podstawie którego (między innymi) ustalane są pozycje w wyszukiwarce. Najlepszymi miejscami, w których warto mieć linki do swojej strony, są fora internetowe, inne blogi w branży, strony klientów, katalogi firmowe oraz strony zapleczowe. Trzeba pamiętać również o tym, że nie powinno się kierować linków do tego samego anchora np. strony głównej. Dobre linkowanie oznacza również linkowanie w swoich artykułach do innych postów, które pomagają w głębszym zrozumieniu tematu czytelnikowi.
Responsywność
Dziś stron internetowe i wyszukiwarka Google częściej jest odwiedzana z poziomu urządzeń mobilnych, dlatego konieczne jest zadbanie o internautów, którzy w taki sposób odwiedzą naszą stronę. Witryna internetowa musi otwierać się równie szybko na telefonach i tabletach, jak ma to miejsce na komputerze. Bardzo ważne jest także zadbanie o wygląd zdjęć i całej strony na telefonie, aby fotografie i tekst nie wyglądał nienaturalnie oraz nie pokazywał błędów.
Optymalizacja strony
Optymalizacja strony zgodnie z zasadami SEO jest nieunikniona w procesie pozycjonowania stron. W pierwszej kolejności warto zadbać o metadane strony. Tytuły, które powinny składać się z ok. 50 znaków oraz meta description (ok. 150 znaków) - muszą zachęcać internautów do odwiedzenia strony oraz powinny zawierać w sobie słowa kluczowe. Ważne jest także umieszczenie głównych fraz w tytułach i nagłówkach.
Napisz komentarz
Komentarze