Jednym z najważniejszych elementów, jakie determinują wykonanie dobrych packshotów, jest właściwe ustawienie i operowania światłem. Najlepszym wyborem do robienia zdjęć typu packshot jest światło naturalne. W momencie, gdy sesja zdjęć produktowych wykonywana jest w studio, wszelkie lampy emitujące światło sztuczne, powinny być jedynie oświetleniem dodatkowym - wspierającym. Branżowi specjaliści sugerują również stosowanie podczas zdjęć dyfuzora do lampy błyskowej, którego zadaniem jest równomierne rozproszenia światła.
W następnej kolejności należy zadać o odpowiednie tło. W tym wypadku poleca się tło białe, bez żadnych dodatków. Trzeba też pamiętać, żeby zadbać o optymalną ostrość fotografii, w uzyskaniu czego niezwykle pomocne są statywy stabilizujące sprzęt w trakcie wykonywania zdjęcia. Naturalność jest bardzo ważna, dlatego nie należy używać żadnych technik przerabiania czy podrasowywania packshotów, podobnie jak wykorzystywania jakichkolwiek filtrów na obiektywie aparatu. Zdjęcie powinno w pełni odzwierciedlać rzeczywistość, wówczas może przełożyć się na intensyfikację sprzedaży nawet o kilkadziesiąt procent. Na rynku funkcjonuje coraz więcej firm trudniących się fotografią marketingowo-biznesową, m. in. Shot Art, która cechuje się doskonałym warsztatem pracy, doświadczeniem oraz niezbędnym potencjałem sprzętowym i gronem świetnych fachowców. Nie można oczywiście zapominać o tym, że aby wykonać dobrej jakości packshota, fotografowany produkt musi być wcześniej właściwie przygotowany - obudowa pralki wyczyszczona, pierścionek i garnek wypolerowany, a garsonka odprasowana.
Napisz komentarz
Komentarze