Niektóre osoby decydują się na sprzedaż auta w samodzielny sposób, za pośrednictwem portali z ogłoszeniami czy też przy pomocy poczty pantoflowej. Takie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Ponieważ wiąże się z koniecznością spotkań z potencjalnymi kupcami, a także prezentacją auta.
Druga metoda jest natomiast sprzedaż auta w skupie aut w Warszawie adres jednego z nich można znaleźć tutaj, gdzie od ręki otrzymujemy kwotę za samochód bez konieczności żmudnych kontaktów z kupującymi. Rozwiązanie to zyskuje coraz większą ilość zwolenników. Jednak niezależnie od metody sprzedaż auta zawsze wiąże się z formalnościami po transakcyjnymi, które leżą w gestii sprzedającego.
Opłata skarbowa
Wedle przepisów każde korzyść majątkowa, uzyskana drogą sprzedaży powinna zostać opodatkowana, w przypadku auta, podatek od sprzedaży wynosi 2% kwoty, za która auto zostało sprzedane niezależne od wybranej metody. Oznacza to, że jeśli auto zostało oddane do skupu aut w Warszawie, który można znaleźć na przykład tutaj za kwotę 20 000, podatek wyniesie 400 złotych. Po wypełnieniu odpowiedniego druku w urzędzie skarbowym otrzymamy blankiet wpłaty, służący do zapłacenia należnego podatku.
Przed wizytą w Urzędzie Skarbowym należy przygotować:
- dowód osobisty
- umowę kupna-sprzedaży auta
Wyrejestrowanie auta
Po sprzedaży auta niezależnie od tego, czy osobiście, czy za pośrednictwem skupu samochodów w Warszawie, który można znaleźć tutaj, należy w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy udać się do wydziału komunikacji, właściwego dla adresu zarejestrowania auta, w celu wyrejestrowania pojazdu.
Przed wizytą w urzędzie należy przygotować jakie dokumenty jak:
- dowód osobisty
- umowę kupna- sprzedaży, poświadczającą o zbyciu pojazdu
- zaświadczenie informujące zbyciu pojazdu, które powinno być wypełnione na druku właściwym dla danego urzędu. Można je wypełnić na miejscu lub pobrać z internetu.
Zgłoszenie sprzedaży auta w towarzystwie ubezpieczeń
Na zgłoszenie zbycia auta w towarzystwie ubezpieczeń sprzedający ma jedynie 14 dni od daty sprzedaży auta. Nie zgłoszenie sprzedaży, może wiązać się ze wznowieniem polis na aut, którego fizycznie już nie posiadamy.
Przed wizytą w towarzystwie ubezpieczeń należy przygotować:
- dowód osobisty
- dane dotyczące okresu, na jaki została zawarta polisa ubezpieczeniową
- umowę kupna-sprzedaży
W niektórych przypadkach ubezpieczyciel wypłaca kwotę za okres, w jakim polisa nie obowiązuje już na dane auto, co wiąże się z zyskiem.
Wszystkie te formalności załatwione po dokonaniu transakcji, pola sprzedającemu spać spokojnie, bez obaw o jakiekolwiek konsekwencje swoich działań, związanych ze sprzedażą auta. W większości przypadków, wizyty we wszystkich trzech miejscach można załatwić ciągu jednego dnia.
Napisz komentarz
Komentarze