Kontynuowane będą prace w drugim torze na odcinku Garwolin ? Dęblin oraz przy peronach i w przejściach podziemnych, m.in. na stacjach Pilawa, Garwolin, Sobolew i Dęblin. Dla podróżnych są przygotowane tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów w poziomie szyn.
Na dwutorowym odcinku Garwolin ? Dęblin ułożono już 52 km jednego nowego toru. Na wznowienie ruchu pozwala również zamontowanie 109 rozjazdów. Rozwieszona jest także nowa sieć trakcyjna. By powrócił ruch pociągów zmodernizowano 29 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in. 11 mostów i wiadukty.
Kolej na modernizację Otwock ? Pilawa
Od 6 maja rozpoczynają się prace na odcinku Otwock ? Pilawa przy wstrzymanym ruchu pociągów (wcześniej wykonane zostały prace przygotowawcze). Obejmą one 7 stacji i przystanków. Wymienione będzie około 30 km istniejącego toru i dobudowany zostanie drugi. Efektami będą likwidacja ?wąskiego gardła? na linii kolejowej, zwiększenie przepustowości, większy komfort podróżowania oraz wyższy poziom bezpieczeństwa.
Organizacja podróży na trasie Warszawa ? Dęblin
Od poniedziałku 6 maja pociągiem pojedziemy z Warszawy do Otwocka. Ze względu na rozpoczęcie prac na odcinku Otwock - Pilawa wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje o miejscu przesiadek zapewni przewoźnik.
Z Pilawy do Dęblina pojedziemy pociągiem po nowym torze. Na sąsiednim wykonawca będzie kontynuował prace. Szczegóły połączeń m.in. na portalpasazera.pl i stronie przewoźnika Koleje Mazowieckie.
{avsplayer videoid=128}
Pociągiem na trasie Warszawa ? Pilawa ? Dęblin ? Lublin na jesieni
Jesienią 2019 r. planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Lublin ? Dęblin i dalej do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach to koniec 2020 r. Inwestycja na linii Lublin - Warszawa poprawi komfort obsługi pasażerów. Wszystkie stacje i przystanki zostaną wyposażone w nowe wygodne perony, wiaty, ławki, oświetlenie, informację pasażerską. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Kompleksowa modernizacja linii usprawni komunikację, skróci czas podróży i umożliwi zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Po zakończeniu przebudowy i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych trasa będzie dostosowana do prędkości 160 km/h.
Więcej informacji o projekcie na stronie www.warszawa-lublin.pl.
mat. pras.
Napisz komentarz
Komentarze