- Taka osoba już jest. Wcześniej pracowała przy projekcie CIL, teraz jest pracownikiem biblioteki, więc nie będziemy ponosić dodatkowych kosztów - tłumaczył na wczorajszej komisji spraw społecznych Cezary Tudek, sekretarz miasta. Radni pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały intencyjnej, więc udział w projekcie jest już właściwie pewny. Ale to nie koniec informatyzacyjnych zmian.
Urząd bez papierów?
Garwolin bierze udział w dwóch projektach realizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. Oba są dofinansowywane z funduszy unijnych. Podstawowym zadaniem pierwszego z nich ? Bazy wiedzy o Mazowszu ? jest stworzenie systemu, w którym deweloperzy, przedsiębiorcy, potencjalni inwestorzy oraz architekci i geodeci znajdą wszystkie potrzebne informacje, po które normalnie musieliby udać się do kilku instytucji.
Bazy wiedzy zawierają między innymi: plany zagospodarowania przestrzennego, informacje o sieci uzbrojenia terenu czy ewidencji gruntów i budynków, plany sieci ulic, informacje o szkołach, szpitalach, przedszkolach i innych placówkach. Marszałek zaprosił także gminy do wzięcia udziału w kluczowym dla województwa projekcie ? Elektroniczna Administracja. Główny cel to wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie, a przez to usprawnienie pracy. W garwolińskim magistracie już zamontowano nowy serwer, jest też skaner i dwa nowe zestawy komputerowe.
Tu będzie ?serce? systemu, bo to właśnie do sekretariatu spływają wszystkie dokumenty. Tutaj będą skanowane, wersje papierowe trafią od razu do archiwum, a wersja elektroniczna na biurko urzędnika [Cezary Tudek]
? Serwer znajduje się już w serwerowni, jest podłączony, ale jeszcze w tej chwili z niego nie skorzystamy. Jeden z zestawów komputerowych trafi do sekretariatu. Tu będzie ?serce? systemu, bo to właśnie do sekretariatu spływają wszystkie dokumenty. Tutaj będą skanowane, wersje papierowe trafią od razu do archiwum, a wersja elektroniczna na biurko urzędnika ? mówi Cezary Tudek, sekretarz urzędu. A konkretnej na ekran monitora. Z tradycją tak szybko się jednak nie rozstaniemy. Na początku elektronicznym obiegiem dokumentów będą prawdopodobnie objęte tylko niektóre obszary działalności urzędu.
W najbliższym czasie sporo zmieni się także w funkcjonowaniu ewidencji ludności, dowodów osobistych i urzędzie stanu cywilnego. ? W tej chwili osoby pracujące w tych działach oddzielnie zasilają informacjami rejestry państwowe. Od nowego roku będzie jedna wspólna aplikacja i dane będą przesyłane w formie elektronicznej, a nie papierowej ? wyjaśnia Cezary Tudek. Na tę okoliczność urząd otrzyma z ministerstwa nowy specjalny serwer od przechowywania tych danych. Serwer będzie miał dodatkowe ograniczenia gwarantujące bezpieczeństwo.
jd
Napisz komentarz
Komentarze