Ponad 30 proc. Polek sądzi, że jest bardziej narażona na porażkę w biznesie niż mężczyźni
„Zbyt uczuciowa”, „słaba”, „baby boss” – z takimi określeniami wciąż spotykają się kobiety działające w biznesie. Marka Avon, która zbadała ten problem wśród 8 tysięcy ankietowanych w ośmiu krajach , od 30 lat w Polsce wspiera kobiety oraz zmienia ich wizerunek, pokazując, że są przedsiębiorcze, niezależne finansowo i stawiają na rozwój. Z okazji okrągłego jubileuszu powstał także nowy raport CSR, podsumowujący działania w Polsce na rzecz kobiet i środowiska. Wynika z niego m.in., że co 8. kobieta w naszym kraju była lub jest związana z Avon. Marka jako pierwsza w Polsce daje pracownikom dodatkowy dzień wolny na badania profilaktyczne i przekazała blisko 3,5 mln zł na walkę z przemocą. W ramach działań na rzecz planety w ostatnim roku firma ograniczyła emisję CO2 o 200 ton. Avon obchodzi urodziny pod hasłem „Zbliżamy Polki. Nieustannie” i deklaruje, że będzie to robić nadal.
Avon od trzech dekad wspiera kobiety w Polsce oraz zmienia ich wizerunek, pokazując, że są przedsiębiorcze i niezależne finansowo. Jednak jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez markę w 8 krajach wśród 8 tys. kobiet, rola kobiet w biznesie wciąż jest deprecjonowana i postrzegana stereotypowo. Ankietowane przyznały m.in., że są odbierane w pracy jako „zbyt uczuciowe” (44%), lub „słabe” (28%). Ponad 30% Polek sądzi, że jako kobiety są bardziej narażone na porażkę niż mężczyźni.
W ciągu 30 lat obecności na polskim rynku marce udało się stworzyć sieć społecznościową, dając możliwość pracy ponad 2 milionom Polek. Według danych co 8. kobieta w Polsce była lub jest związana w Avon. Obecnie działa 175 tys. Konsultantek w ponad 77 tys. miast i wsi. Ważnym czynnikiem budowania biznesu Avon jest pielęgnowanie relacji, dlatego marka nieustannie udoskonala swój model biznesowy. Z treścią raportu CSR Avon można zapoznać się tutaj.
07.06.2022 08:33