- Utwardzenie pasa drogowego powstanie poprzez ułożenie 15 cm warstwy destruktu na przeciwskarpie szerokości 1,50m w obrzeżach betonowych. Ponadto wykonana zostanie renowacja odwodnienia, wycinka krzaków i drzew, ścinka poboczy, uzupełnienie korpusu drogowego gruntem G-1, umocnienie skarp elementami betonowymi ażurowymi tzw. ECO ? informuje Małgorzata Tarnowska, Główny Specjalista Stanowisko ds. Komunikacji Społecznej warszawskiego oddziału GDDKiA.
Podobnie jak w innych tego typu zadaniach chodzi przede wszystkich o odseparowanie ruchu pieszych od jezdni. - Celem realizacji zadania jest przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa pieszych, ale również renowacja odwodnienia, zwiększenie widoczności na łukach, co będzie umożliwiało bezpieczne poruszanie się pieszych poza korpusem drogi ? podkreśla Małgorzata Tarkowska.
Utwardzony trakt będzie łączył się z chodnikiem w Trzciance. Jak precyzuje GDDKiA, założeniem jest podniesienie bezpieczeństwa na całym odcinku Wilga-Garwolin. Niewykluczone, że podobne rozwiązania powstaną na odcinku Trzcianka ? Wola Rębkowska. Utwardzone pobocze od dwóch funkcjonuje od obwodnicy do skrzyżowania z DW nr 801.
Łukasz Korycki
Napisz komentarz
Komentarze