- Numer referencyjny oferty pracy,
- Nazwa stanowiska, o które się staramy,
- Nasze imię i nazwisko.
Treść emaila
Skuteczna aplikacja o pracę nie musi wiązać się z długą formą. W treści powinniśmy zawrzeć tylko najistotniejsze informacje, które pozwolą pracodawcy dowiedzieć się o nas podstawowych rzeczy. Należy pamiętać przede wszystkim o:
- Zwrot grzecznościowy.
Zaczynając rozmowę, nigdy nie startujmy słowem ?witam?, gdyż może to wydać się niegrzeczne lub pretensjonalne. Najlepiej jest rozpocząć maila od zwrotu ?Szanowni Państwo?, albo po prostu ?Dzień dobry?.
- Źródło, w którym znaleźliśmy ogłoszenie.
Nie należy zapominać o poinformowaniu pracodawcy o tym, w jaki sposób dowiedzieliśmy się o wolnym stanowisku. Może to być nazwa strony internetowej lub czasopisma. Warto także podać datę zamieszczenia oferty.
- Stanowisko, o które się staramy.
Koniecznie wspomnijmy o posadzie, o którą konkretnie się ubiegamy. To jeden z najważniejszych elementów aplikacji.
- Informacja o tym, kiedy możemy zacząć pracę.
Ta informacja może okazać się istotna dla przyszłego pracodawcy. Postarajmy się możliwie dokładnie określić termin, w którym bylibyśmy gotowi do rozpoczęcia współpracy.
Załączniki
Najważniejszą częścią aplikacji są oczywiście załączniki, w których zawarta jest cała istota naszej wiadomości. Jeśli pracodawca nie określił w wymogach żadnych dodatkowych dokumentów, wtedy umieszczamy w nich przede wszystkim CV i list motywacyjny. Najlepiej będzie wysłać je w formacie PDF, aby treść nie ?rozjechała się? na ekranie odbiorcy. Zwróćmy uwagę także na nazwę plików, która powinna zawierać nasze imię i nazwisko oraz rodzaj dokumentu. Źle czy niepoprawnie skonstruowana nazwa poinformuje pracodawcę o naszej niedbałości oraz może zniknąć wśród tuzinów innych plików na jego komputerze. Same dokumenty również muszą zostać napisane poprawnie i czytelnie. Dostosujmy ich treść do konkretnej oferty pracy. Upewnijmy się także, że prezentują się schludnie i przejrzyście oraz że nie zawierają błędów ortograficznych lub gramatycznych, które mogą skutecznie zniechęcić do nas odbiorcę. Pamiętajmy, że zamieszczona w nich fotografia również powinna wyglądać profesjonalnie.
Napisz komentarz
Komentarze