Najczęstsze usterki klimatyzacji
Okazuje się, że kierowcy odwiedzają mechaników z różnorakich przyczyn. Statystyki pokazują, że zaburzenia związane z czynnikiem chłodzącym szwankującym po zimie to zaledwie 10% wszystkich interwencji mechaników. Najczęstszą przyczyną, z jaką kierowcy zgłaszają się do warsztatów to mała wydajność klimatyzacji i niewystarczające chłodzenie. Może to oznaczać wiele rzeczy, jednak najczęściej w układzie jest za mało czynnika chłodzącego, filtr przeciwpyłkowy się zakurzył lub niedrożny osuszacz. Zdarza się nie rzadziej też, że chłodzenie działa, lecz z przerwami. Wtedy może to świadczyć o niedrożności obiegu czynnika chłodniczego. Natomiast, kiedy sprawa wydaje się bardziej poważna, chłodzenie w ogóle nie występuje. Brak chłodzenia to niesprawne zawory lub awarie sprężarki albo elektromagnetycznego sprzęgła kompresora. Innymi rodzajami usterek układu chłodzącego w samochodzie jest wydawanie się z niego dziwnych dźwięków. Hałasy podczas uruchamiania systemu klimatyzacji mogą być następstwem poślizgu paska klinowego, który stanie się zbyt luźny bądź zużyje się zewnętrzne łożysko w kole pasowym. Winne mogą być również uszkodzenia sprzęgła sprężarki, poluzowanie jej mocowań lub awarii tego elementu. Kiedy klimatyzacja w ogóle nie chce się uruchomić, wówczas może to świadczyć o tym, że w układzie jest za mało czynnika albo sterownik jest wadliwy.
Napisz komentarz
Komentarze