Padały wtedy argumenty, że płatna obwodnica będzie oznaczać zwiększenie ruchu ciężkiego w stolicy powiatu. Tiry przez miasto miały omijać płatny odcinek S17. Czy obawy samorządowców były słuszne? Aby odpowiedzieć na to pytanie, magistrat zlecił wykonanie badań natężenia ruchu przed i po wprowadzeniu opłat. Liczba pojazdów wjeżdżająca do miasta był mierzona pod koniec września (28 i 29) oraz miesiąc później (26 i 27 października). Punkty pomiaru usytuowano na wjazdach do Garwolina - obok cmentarza wojennego przy ul. Kościuszki oraz przy ul. Lubelskiej.
Wnioski z badań nasuwają się same. Czy to targowa środa, czy ?zwykły? czwartek, czy przed, czy po wprowadzeniu opłat, wskaźnik udziału ruchu ciężkiego w całkowitym ruchu pojazdów w mieście był na podobnym poziomie. Od 7 do 15 procent. Zauważalne zwiększenie ruchu ciężkiego to efekt większej liczby autobusów, przejeżdżających przez Garwolin. ? Wprowadzenie opłat na obwodnicy nie spowodowało utrudnień i zagrożeń w mieście ? podsumowuje Albert Baran, kierownik wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska. Jak dodaje, badania będą powtarzane na początku 2017 roku. ? Będziemy cały czas monitorować sytuację, która nie wykluczone, że ulegnie zmianie ? dodaje.
Jeśli udział ruchu ciężkiego w całkowitym ruchu będzie większy, magistrat nie wyklucza wprowadzenia ograniczeń tonażowych dla pojazdów ciężarowych.
Szczegółowe wyniki badań natężenia ruchu w Garwolinie (źródło: UM Garwolin)
ul. Lubelska | Ruch lekki | Ruch ciężki | Suma | % ruchu ciężkiego |
28 września | 5573 | 969 | 6542 | 14,81 |
29 września | 5694 | 776 | 6470 | 11,99 |
26 października | 5346 | 975 | 6321 | 15,42 |
27 października | 5401 | 775 | 6176 | 12,55 |
ul. Kościuszki | Ruch lekki | Ruch ciężki | Suma | % ruchu ciężkiego |
28 września | 12676 | 1707 | 14383 | 11,87 |
29 września | 10944 | 1383 | 12327 | 11,22 |
26 października | 15097 | 1382 | 16479 | 8,39 |
27 października | 14897 | 1122 | 16019 | 7,00 |
Łukasz Korycki
Napisz komentarz
Komentarze