Nikt nie ma wątpliwości ? powstanie mostu drogowo-kolejowego na tym obszarze jest potrzebne ze względu na rozwój gospodarczy i społeczny powiatów. Co więcej elektrownia w Kozienicach, mając na względzie swoją rozbudowę, podkreśla rosnące potrzeby wzrostu bezpieczeństwa dla dostaw paliwa.
Podczas spotkania starosta powiatu garwolińskiego podkreślał, że bez pomocy rządowej, ta inwestycja nie będzie mogła być realizowana. - To jest cel, który powinien być realizowany przez stronę rządową poprzez wpisanie do Strategii Zrównoważonego Rozwoju Polski do 2030 r. Przygotowuje ją Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i konsultuje z poszczególnymi powiatami, regionami. Uważam, że my powinniśmy z tą naszą inicjatywą udać się do ministerstwa, by uzupełnić strategię o naszą propozycję ? mówił Marek Chciałowski. - Jeżeli się oprzemy tylko na naszej inicjatywie i środkach ze strony marszałka województwa, to będzie półśrodek, który nie będzie zadowalał. Stwórzmy coś, co jest ponad dzisiejszy czas, potrzebne jest do tego wsparcie i determinacja z naszej strony do doprowadzenia tego do końca ? podkreślał.
Katarzyna Jędruszczak, zastępca dyrektora Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie przekazała, że Marszałek Województwa Mazowieckiego cieszy się na podejmowane działania. - Jednakże most jest to inwestycja bardzo duża i rzeczywiście należałoby ją wprowadzić w dokumenty o znaczeniu krajowym ? mówiła.
Kolejnym krokiem w kierunku budowy mostu na Wiśle będzie podpisanie listu intencyjnego przez zainteresowane jednostki samorządu terytorialnego oraz przedstawicieli Enea Wytwarzanie sp. z o. o.
garwolin-starostwo.pl/oprac. jd
fot. Starostwo Powiatowe w Kozienicach
Napisz komentarz
Komentarze