- Opłata abonamentowa w strefie płatnego parkowania jest ustalona od parkowania w każdym miejscu na terenie miasta Jest to opłata naprawdę niewysoka. Nie jest ona adekwatna do możliwości i warunków parkowania na terenie całego miasta ? mówiła na ostatniej komisji problemowej Katarzyna Nozdryn-Płotnicka, skarbnik miasta.
W przypadku parkowania auta posiadającego tablicę reklamową miasto może wszcząć postępowanie administracyjne mające na celu pobranie opłaty należnej za umieszczenie reklamy ? nie tylko za parking. Takie przypadki już się zdarzały.
- Sąd wydał w tej sprawie wyrok, mówiący o tym, że z zajęciem mamy do czynienia w sytuacji, gdy auto z reklamą umieszczone zostanie w pasie drogowym w sposób stały ? informował Błażej Maszkiewicz z wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska garwolińskiego magistratu.
Problem nie tylko mobilnych reklam, ale także stacjonarnych banerów i szyldów reklamowych, mogłaby rozwiązać specjalna uchwała rady miasta. Kompetencje do jej podjęcia daje radzie ustawa krajobrazowa, która weszła w życie w ubiegłym roku.
- Określałaby ona zasady i warunki umieszczania reklam. Właściciele wszystkich reklam, które są niezgodne z uchwałą musieliby w przeciągu 12 miesięcy dostosować je do wymogów. Z tym, że może się to wiązać np. z wnioskami o zwrot kosztów poniesionych ? tłumaczył Błażej Maszkiewicz.
Przygotowanie takiej uchwały potrwa na pewno kilka miesięcy. Musiałaby ona określać nie tylko to, co jest reklamą, a co nie, ale także szczegółowo opisać sposoby ich zamieszczania, gabaryty itp. Niewykluczone, że wcześniej radni zdecydują się na podwyższenie opłat abonamentowych za parkowanie.
Anna Benicka
Napisz komentarz
Komentarze