Uczniowie Publicznego Gimnazjum w Zespole Szkół w Życzynie po wiedzę i przygodę wyjechali na początku września. Podczas pięciodniowej bezpłatnej wycieczki młodzież poznała walory przyrodnicze i kulturowe Białowieskiego Parku Narodowego. Dzięki atrakcyjnej formule programu, łączącej naukę, gry i zajęcia terenowe, uczniowie zdobyli wiedzę przyrodniczą, która znacznie wykracza poza zakres omawiany w szkolnych gmachach.
Elementem towarzyszącym realizacji projektu, wykorzystującym doświadczenia i umiejętności zdobyte podczas zielonej szkoły, jest zadanie konkursowe. Jego celem jest opracowanie ścieżki skarbów przyrody i kultury znajdujących się w najbliższej okolicy szkoły. ?Od dawnych Słowian do Natury 2000? to wyróżniony projekt przygotowany przez uczniów Publicznego Gimnazjum w Zespole Szkół w Życzynie. Przewodnik po lokalnych atrakcjach przyrodniczych i kulturowych został wysoko oceniony przez wszystkich członków jury w każdej z pięciu kategorii. W ocenie brane były pod uwagę takie kryteria jak: pomysłowość pracy, walory poznawcze ścieżki i dokładność jej opisu, ilość uwzględnionych obiektów oraz estetyka. Dodatkowym kryterium jest tzw. questowość projektu, czyli poziom odkrywczości dziedzictwa miejsca i tworzenie nieoznakowanych szlaków, którymi można wędrować kierując się informacjami zawartymi w wierszowanych wskazówkach.
?Misja Przyroda - Zielone Szkoły w Parkach Narodowych? jest projektem o zasięgu ogólnopolskim, realizowanym we współpracy ze wszystkimi 23 parkami narodowymi. W tym roku w projekcie wzięło udział 7.200 uczniów z 200 szkół w całym kraju. We wcześniejszych edycjach, które były realizowane w 2013 i 2014 roku w 10 parkach narodowych, wzięło udział łącznie ponad 1100 uczniów.
Projekt ?Misja Przyroda? został zainicjowany i jest realizowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej - organizację pozarządową, która od 25 lat aktywnie wspiera rozwój społeczno-gospodarczy lokalnych społeczności na terenach wiejskich. W przekazywaniu wiedzy przyrodniczej Fundacja korzysta z pomocy Parków Narodowych oraz ich doświadczenia i metod badawczych.
mat.pras./oprac. jd
Napisz komentarz
Komentarze