poniedziałek, 7 października 2024 15:23
Reklama

Szybciej i taniej ? oferty na S17 od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli

Siedmiu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową odcinka S17 od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli. Wszyscy zaoferowali skrócenie czasu na realizację inwestycji z 37 do 34 miesięcy (w trakcie prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz wydłużyli okres gwarancyjny z 5 do 10 lat. Na sfinansowanie realizacji tego odcinka GDDKiA zarezerwowała ok. 483,3 mln zł. Najniższa z zaproponowanych ofert wynosi ok. 370,5 mln zł, a najwyższa ok. 428,9 mln zł. Przypomnijmy, że odcinek ma długość ok. 15,2 km i powstaną na nim cztery węzły: Góraszka, Wiązowna, Wólka Mlądzka i Ostrów. W ciągu drogi ekspresowej i nad nią zbudowanych zostanie 16 obiektów inżynierskich, powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych, urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego.

- Po weryfikacji złożonych ofert ogłosimy wybór najkorzystniejszej. Następnie dokumentacja przetargowa zostanie sprawdzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Brak odwołań i pozytywny wynik kontroli umożliwią szybkie podpisanie umowy z wykonawcą.

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie ?projektuj i buduj?, co oznacza iż przyszły wykonawca w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy opracuje projekt budowlany. Pięć miesięcy później, po uzyskaniu decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, ruszą prace budowlane. Przed oddaniem do ruchu wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego ? informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

S17 od węzła Lubelska do węzła Kurów Zachód

 

Podpisano już umowy na cztery z siedmiu odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 58,6 km: od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc (ok. 12,2 km, wykonawcą jest Budimex); od obwodnicy Gończyc do granicy województw (ok. 13 km, Budimex); od granicy województw do węzła Skrudki (ok. 20,2 km, PORR Polska Infrastructure); od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód (ok. 13,2 km, Mota Engil Central Europe).

Na pozostałe trzy odcinki o łącznej długości 37,2 km: od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km), obwodnicę Kołbieli (ok. 8,7 km) i dalszy do obwodnicy Garwolina (ok. 13 km) otwarto oferty cenowe zainteresowanych wykonawców. Trwa ich weryfikacja.

gddkia.gov.pl/oprac. jd

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
INKA 12.11.2015 18:39
Beton to jest w urzedzie miasta i duzo w starostwie, choc nie wszyscy. Miasto to dopiero Beton rodem z PRL

beton 12.11.2015 14:57
Przyznam, że jestem pozytywnie zaskoczony. Jeżeli dobrze rozumiem sformułowanie "nawierzchnia (...) w technologii betonu cementowego" jako tę warstwę z którą styczność mają opony aut, to oznacza, że wreszcie dociera do Polski pozytywna zmiana technologiczna. Taka nawierzchnia, choć może ciut "brzydsza" jest o wiele lepsza, bo trwalsza i bezpieczniejsza od "tradycyjnego" asfaltu i podobno tańsza. Oby jak najwięcej takich dróg - oczywiście porządnie wykonanych.

Reklama
Reklama
Reklama