Rekrutacja trwała tylko 10 dni (od 1.IX.2015 r. do 10.IX.2015 ) i w tym czasie, mimo zwiększonych obowiązków związanych z rozpoczęciem roku szkolnego placówki oświatowe z Woli Władysławowskiej, Parysowa, Rudy Talubskiej, Woli Rębkowskiej, Wilkowyi, Borowia, Samogoszczy, Garwolina, Rębkowa, Trzcianki, Głoskowa, Żabieńca, Michałówki, Iwowego, Oronnego i Kępy Celejowskiej zgłosiły się do projektu. Aż 34 pedagogów z 19 placówek oświatowych znajdujących się na terenie powiatu garwolińskiego wzięło udział w szkoleniu. O możliwości wzięcia udziału w warsztatach decydowała kolejność zgłoszeń. Ze względu na możliwości organizacyjne i sposób prowadzenia zajęć zakwalifikowane osoby podzielono na dwie grupy. - Bardzo ważne jest zaszczepianie wśród młodego pokolenia zainteresowania sprawami ekologii. Dziękuję za zaangażowanie i poświęcony czas. Dzięki Waszej pracy współpraca pomiędzy obywatelami a władzą lokalną w sprawach związanych ze środowiskiem naturalnym będzie łatwiejsza oraz oparta o wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas zajęć ? mówił wójt gminy Garwolin Marcin Kołodziejczyk.
Zajęcia prowadzono w sposób bardzo przystępny, uczestnicy uczyli się poprzez zabawę.
Rozpoczęto od zaprezentowania tabletów i zestawu czujników, m.in.: dwutlenku węgla, pH, natężenia. Podkreślono, iż narzędzie jest wyposażone we wzmocnioną i wodoodporną obudowę, która zwiększa wytrzymałość tabletu, co jest szczególnie przydatne w warunkach lekcyjnych. Oprogramowanie można zainstalować na komputerze nauczyciela, który dzięki temu jest w stanie kontrolować postępy pracy poszczególnych uczniów.
Jednym z bardziej interesujących elementów oprogramowania jest ?Lab Camera? z sześcioma modułami ? między innymi kamerą poklatkową rejestrującą klatka po klatce długo zachodzące procesy. Można nią stworzyć film o dowolnej długości obrazujący proces np. kiełkowania i wzrastania roślin, spalania, topnienia, krystalizacji.
Tablet wyposażony jest w czujnik przyspieszenia ? akcelerometr; wbudowany mikrofon mierzący natężenie dźwięku w decybelach, ciśnienie akustyczne; dodatkowy czujnik dźwięku; czujnik ? sondę pomiaru temperatury; interfejs, do którego można podłączyć poszczególne czujniki: stężenia CO?, dźwięku, ciśnienia.
Urządzenia urozmaicą lekcje przyrody, fizyki, chemii. Pozwolą uczniom na przeprowadzenie eksperymentów zachęcających do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
Na zakończenie wszyscy uczestnicy zajęć otrzymali certyfikaty poświadczające zdobyte umiejętności.
mat.pras./oprac. jd
Napisz komentarz
Komentarze