Edukacja prowadzona jest w sposób nowatorski i innowacyjny. Dzieci poprzez zabawę i doświadczenia pogłębiają swoją wiedzę. W ramach projektu szkoły również wyposażały swoje pracownie w sprzęt i pomoce dydaktyczne, np. tablice interaktywne. Dodatkowym urozmaiceniem nauki była organizacja wyjazdów edukacyjnych oraz całodziennych warsztatów w instytucjach kultury czy nauki.
Konkurs ?Start w przyszłość? wyłonił najciekawsze zajęcia realizowane przez szkoły podstawowe i gimnazjalne z Mazowsza. Wytypowano 15 zwycięskich placówek. Gala wręczenia nagród miała uroczystą oprawę i dzieci odebrały nagrody ? czeki pieniężne z rąk marszałka Adam Struzika. Otrzymane pieniądze zostaną wydane na ciekawe wycieczki. Pierwsze siedem szkół otrzymało czeki w wysokości 6 tys. zł, kolejne osiem po 5,2 tys. zł.
- Ten projekt przeznaczony dla mazowieckich uczniów jest bardzo potrzebny, a efekty będą procentować na korzyść jego uczestników. Nowoczesne formy edukacji powinny być standardem w polskich szkołach. Niestety, mamy jeszcze wiele do zrobienia w tej dziedzinie. Dobrze, że mamy środki europejskie i możemy zmieniać jakość kształcenia ? mówiła Elżbieta Szymanik, zastępca dyrektora ds. PO KL w Mazowieckiej Jednostce Wdrażania Programów Unijnych.
I miejsce zajęła Społeczna Szkoła Podstawowa w Gzach, II - Publiczna Szkoła Podstawowa w Błędostowie (powiat pułtuski), a III Publiczne Gimnazjum im. Leona Wyczółkowskiego w Miastkowie Kościelnym. Młodzież z Miastkowa Kościelnego w ramach projektu miała okazję odwiedzać laboratoria chemiczne oraz biologiczne, pracownie matematyczne i fizyczne na wyższych uczelniach oraz nowoczesną pracownię elektryczną. Uczestnicy projektu brali udział w wykładach i pokazach naukowych, obserwowali pracę laborantów, poznawali najnowsze osiągnięcia technologiczne. Pracowali metodą projektu oraz przeprowadzali doświadczenia, opisywali je i fotografowali. Uczestniczyli w Festiwalu Kultury i Nauki. Podczas zajęć stosowane były gry dydaktyczne np. planszowe, sytuacyjne, domino, matematyczne, turnieje. Uczniowie mieli okazję spotkać się z native speakerem i zweryfikować swoją znajomość j. angielskiego. Aktywnie spędzali wolny czas, np.: podczas warsztatów edukacyjnych, połączonych z biwakiem i noclegiem w szkole, na wycieczkach, rozwijali także pasje dziennikarskie i informatyczne w zespole redakcyjnym gazety ,,Prymus??.
mat.pras./oprac. jd
Napisz komentarz
Komentarze