Opony zimowe sprawdzają się podczas jazdy na śniegu i na lodzie, gdyż mają lepszą przyczepność. Sprawcą takiego zachowania opon jest odpowiednia mieszanka gumowa, co potwierdza test opon. Zaletą opon letnich i zimowych jest krótka droga hamowania, co ma niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy. Dwa komplety opon są przede wszystkim dla osób, które lubią dynamiczną, szybką jazdę, a samochodem jeżdżą po miejskich i pozamiejskich drogach i przejeżdżają powyżej 6 000 km rocznie. Gdy zdecydujemy się na takie opony, musimy pamiętać o ich wymianie. Średnia dobowa temperatura powinna być powyżej zera dla opon letnich (niekoniecznie jest to 7 stopni C). Natomiast wymiana na ogumienie zimowe będzie konieczna już przy pierwszych przymrozkach, gdy ryzyko załamania pogody jest duże.
Opony wielosezonowe doskonale sobie poradzą, gdy spadnie deszcz i śnieg. Trochę gorzej sprawa ma się na suchej nawierzchni. Jednak producenci opon całorocznych, którzy testują markowe, dobre opony, zapewniają, że ogumienie sprawdza się w każdych warunkach. Jedynym minusem, jaki mają całoroczne opony, to większe zużycie paliwa niż np. opona zimowa. Ich zaletą jest to, że służą przez cały rok.
Gdy będziemy chciały kupić opony, zwróćmy uwagę na oznaczenia opon, które znajdują się na ich boku. Oznaczenia dotyczą rozmiaru opony, do jakich prędkości jest dostosowana i kiedy ją wyprodukowano. Wtedy nawet możemy zakupić i sprawdzić opony samodzielnie w Internecie np. na stronie tirendo.pl.
fot. sxc
Napisz komentarz
Komentarze