piątek, 27 września 2024 17:29
Reklama

PIT 2013: Najczęstsze pytania i odpowiedzi

Publikujemy listę nurtujących zagadnień podatnika związanych z corocznym rozliczaniem się z fiskusem. Na jaki adres e-mail wysłać deklaracje PIT-37. Najlepiej skorzystać ze strony www.e-deklaracje.gov.pl. Można tam wypełnić i wysłać różne zeznania bez podpisu elektronicznego. W zakładce ?Do pobrania" udostępniona jest aktualna wersja aplikacji e-Deklaracje Desktop, która umożliwia złożenie deklaracji. Jeżeli ktoś nie chce pobierać programu może skorzystać z aktualnych interaktywnych formularzy deklaracji i zeznań PIT dostępnych w zakładce ?Formularze. Przesłanie  zeznania pocztą e-mail wymaga podpisu elektronicznego.

A jak wyślę deklarację na skrzynkę Urzędu bez podpisu elektronicznego?

Trzeba będzie przyjść osobiście i uzupełnić podpis. Tylko system www.e-eklaracje.gov.pl albo podpis elektroniczny umożliwiają złożenie zeznania w drodze elektronicznej.

Jak Urząd może przyjmować deklaracje bez podpisu? Skąd wie, że zeznania nie złożył oszust podszywający się pod Podatnika?

Deklaracja jest przyjmowana bez podpisu, ale należy ją uwierzytelnić poprzez wpisanie danych, które dostępne są tylko dla osoby wysyłającej zeznanie, wiec Urząd ma pewność,  że zeznanie pochodzi od osoby, która na nim widnieje .

Dlaczego rozliczający się elektronicznie otrzymują szybciej zwrot nadpłaty?

Jest to związane z tym, że deklaracji złożonych za pomocą systemu www.e-deklaracje.gov.pl nie trzeba ręcznie wprowadzać do systemu komputerowego w Urzędzie, co jest czasochłonne. Dodatkowo deklaracje składane w formie papierowej często są błędne i trzeba zapraszać Podatników do ich poprawienia. W przypadku deklaracji składanych drogą elektroniczną większość błędów system sam ?wyłapuje? przed ich wysłaniem.

mat. pras.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama