A jak wyślę deklarację na skrzynkę Urzędu bez podpisu elektronicznego?
Trzeba będzie przyjść osobiście i uzupełnić podpis. Tylko system www.e-eklaracje.gov.pl albo podpis elektroniczny umożliwiają złożenie zeznania w drodze elektronicznej.
Jak Urząd może przyjmować deklaracje bez podpisu? Skąd wie, że zeznania nie złożył oszust podszywający się pod Podatnika?
Deklaracja jest przyjmowana bez podpisu, ale należy ją uwierzytelnić poprzez wpisanie danych, które dostępne są tylko dla osoby wysyłającej zeznanie, wiec Urząd ma pewność, że zeznanie pochodzi od osoby, która na nim widnieje .
Dlaczego rozliczający się elektronicznie otrzymują szybciej zwrot nadpłaty?
Jest to związane z tym, że deklaracji złożonych za pomocą systemu www.e-deklaracje.gov.pl nie trzeba ręcznie wprowadzać do systemu komputerowego w Urzędzie, co jest czasochłonne. Dodatkowo deklaracje składane w formie papierowej często są błędne i trzeba zapraszać Podatników do ich poprawienia. W przypadku deklaracji składanych drogą elektroniczną większość błędów system sam ?wyłapuje? przed ich wysłaniem.
mat. pras.
Napisz komentarz
Komentarze