Spotkanie ma odbyć się 9 września (poniedziałek) o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Pilawa. Po potwierdzeniu terminu spotkania mają być przesłane do urzędu materiały oraz broszura informacyjna zawierająca dane o inwestycji. Wtedy z dokumentami będą mogli się zapoznać mieszkańcy.
Od Zakrętu do Garwolina
Firma z Zabrza ma wykonać dokumentację projektową w stadium Koncepcji Programowej na ?Budowę drogi ekspresowej S17 Warszawa (w. ?Zakręt?) ? Garwolin, odcinek węzeł ?Lubelska? (bez węzła) ? Garwolin?. Koszt takiego projektu to ponad 1 mln 300 tys. zł, a szacowana długość odcinka to około 36,6 km.
Początkiem projektowanego odcinka jest dowiązanie się do projektowanego układu komunikacyjnego w rejonie planowanego węzła "Wiązowna I", realizowanego przez Biuro Projektowo-Konsultingowe ?Eurostada? sp. z o. o. z Warszawy. Końcem ma być włączenie dwujezdniowej drogi w istniejącą obwodnicę Garwolina z dowiązaniem projektowanego układu dróg dojazdowych do istniejącej sieci dróg lokalnych.
Docelowym zadaniem inwestycyjnym jest dostosowanie drogi nr 17 do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej o ograniczonej dostępności. Wiąże się to z dobudowaniem drugiej jezdni do już istniejącej lub wytyczeniem dwujezdniowej drogi w nowym miejscu. W projekcie przewidziano także - w pasie dzielącym obie jezdnie - rezerwę na dobudowę trzeciego pasa ruchu. To w przyszłości ma ułatwić przystosowanie S17 do parametrów autostrady.
Zakres inwestycji obejmuje koncepcję uwzględniającą między innymi: budowę 7 węzłów drogowych (Wiązowna II, Wólka Mlądzka, Ostrów, Bocian, Kołbiel, Lipówki), budowę przejazdów drogowych na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi i gminnymi z ewentualną korektą przebiegu tych dróg na odcinkach dojazdów do przejazdów, budowę dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego (zapewnienie obsługi komunikacyjnej wszystkich działek przylegających od projektowanej inwestycji), budowę Miejsca Obsługi Podróżnychi. Być może MOP powstanie także w Lipówkach.
jd
Napisz komentarz
Komentarze