? Uważam, że czynnikiem, który przekonał rząd na pewno było oddanie w poniedziałek odcinka Kurów ? Piaski ? dodaje. Jak dopowiada parlamentarzysta, w sejmie zawiązało się poselskie lobby, które optowało za przeznaczeniem funduszy na budowę szybkiego połączenia Lublina z Warszawą. ? Na czele naszej grupy posłów lubelskich i mazowieckich stała była wojewoda z Lublina Genowefa Tokarska. W tej sprawie zadziałała ponadpartyjna i ponadregionalna siła ? podkreślał. Zdaniem Grzegorza Woźniaka wpływ na rząd mieli także lokalni samorządowcy. ? Trzeba w tym miejscu podziękować szczególnie dwóm osobom ? panu staroście Markowi Chciałowskiemu, liderowi koalicji oraz Maciejowi Kurowskiemu, liderowi opozycji ? zaznaczał.
Według wstępnych wyliczeń przebudowa odcinka DK17 od Zakrętu do granicy województwa mazowieckiego, z wyłączeniem istniejącej obwodnicy Garwolina, będzie kosztowała 1,8 mld zł. ? Rząd na tych siedem inwestycji zapisał 35 mld zł. Pieniądze mają pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego oraz środków unijnych na nową perspektywę finansowania ? wyjaśniał poseł Woźniak.
Niewykluczone, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecyduje się na budowie S17 na zasadzie ?zaprojektuj-zbuduj?. Pod uwagę brane jest także podzielenie 100 km na krótsze odcinki do realizacji: Zakręt-Kołbiel, Kołbiel-Garwolin, Garwolin-Ryki, Ryki-Kurów. Jak wynika z informacji GDDKiA, na dwupasmówce od Zakrętu do granicy z Lubelszczyzną zaprojektowanych będzie kilkanaście węzłów (nie licząc istniejących przy obwodnicy Garwolina). Rozjazdy na S17 na terenie powiatu garwolińskiego przewidziane są w Lipówkach, Górznie, Gończycach i Trojanowie. Zniknie problem zakorkowanej Kołbieli. S17 będzie omijało rondo od zachodu, by w miejscowości Bocian krzyżować się z przeprojektowanym przebiegiem DK50.
łk
Napisz komentarz
Komentarze