czwartek, 28 listopada 2024 18:54
Reklama

Pociągiem przez powiat nawet 160 km/h

Jak informuje Dziennik Wschodni, wkrótce zostanie rozstrzygnięty przetarg na dokumentację projektową trakcji kolejowej między Otwockiem a Dęblinem. Po modernizacji torów pociągi przez powiat garwoliński jeździłyby z prędkością 160 km/h. Z informacji lubelskiej gazety wynika, że przed końcem kwietnia PKP wybierze projektantów modernizacji linii kolejowej nr 7 między Lublinem a Otwockiem. Szlak został podzielony na trzy odcinki: Otwock?Pilawa, Pilawa?Dęblin i Dęblin?Lublin. Na dwa pierwsze PKP zarezerwowały prawie 140 mln zł.

Wyliczenia kolejarzy, które przedstawia Dziennik Wschodni, wskazują rok 2015 jako datę ukończenia opracowania dokumentacji. Rok później mogłaby rozpocząć się modernizacja trakcji. Po jej zakończeniu pociągi osobowe rozwijałyby prędkość do 160 km/h, towarowe ? 120 km/h.

łk


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

hmm 07.05.2013 09:53
Prywatyzacja to najgorsze zło jakie istnieje... :/ Nie ważne w czyich rękach jest kolej, ważne żeby była dobrze zarządzana. Co da prywatyzacja? To, że znowu ktoś na niej zarobi, a skarb państwa straci? Kto da gwarancję, że po prywatyzacji kolej ożyje? Nikt! Nie pisz głupot, bo aż mi się robi niedobrze. Za mało rozumiesz z tego co się wokół Ciebie dzieje. Otwórz oczy, wyłącz TVN i Lisa. (nie, nie jestem za PISem)

Lukas 02.05.2013 22:34
Na kolei źle się dzieje, ale nie jest to celowe działanie władz. Kolej to wielka instytucja z ogromnym majątkiem, więc politycy z każdej partii (z tych nieistniejących również) chcieli wepchnąć tam swoich ludzi. Więcej spółek, więcej prezesów i członków zarządu. Dodatkowo potężne związki zawodowe nie godzące się na reformy. Podróżowanie koleją było tanie, ale już takie nie jest. Trasa Pilawa - W-wa Wschodnia - to tragedia jeśli chodzi o czas przejazdu. Brak planu komunikacyjnego z autobusami. A PKP Cargo przynosiła zyski - więc niektórym się udaje (osobowa SKM w Trójmieście również była dochodowa). Przydałaby się prywatyzacja kolei, bez tego tam nie uda się nikomu żadnej reformy zrobić.

Mateusz 26.04.2013 20:37
Przewidywane ukończenie prac to 2019r ale znając inwestycje w Polsce na przykładzie 17 to będzie dużo później

Miki 26.04.2013 08:24
Szczera prawda!

Michał 26.04.2013 07:50
Kolej została celowo zniszczona przez nasz rząd. Gdyby kolej funkcjonowała lepiej to na drogach nie było by tyle TIRów i co za tym idzie wpływy do budżetu by się drastycznie zmniejszyły. Żeby jeszcze usprawnić rozpad jedno spójne PKP podzielono na mnóstwo małych spółek, które zupełnie nie mogą się między sobą dogadać. Przewóz towarów pociągiem jest nieporównywalnie tańszy niż przewóz TIRami. Jednak, gdy przy tak starym taborze i przestarzałych sieciach trakcyjnych pociągi jeżdżą 40km/h i nie ma co się dziwić, że każdy ucieka od tego środka transportu. Społeczeństwo jest ogłupiane. Wpaja się nam, że nie opłaca się inwestować w kolej, a dzięki niej nasze życie mogło by być realnie dużo tańsze. "Nawet 160km/h" - przecież to jest śmieszne. Cała Europa jeździ już od dawna ponad 200km/h przy zwykłych kursach, pomijając już np. kolej TGV we Francji z rekordem 574,8 km/h.

Reklama
Reklama
Reklama