wtorek, 1 października 2024 13:20
Reklama

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

- Nie chodzi o to, z której strony zacznie się remont, czy od Warszawy, czy od Puław. W moim przekonaniu powinna zapaść decyzja, aby przejść z etapu projektowania do konkretnych działań ? mówił Sylwester Dymiński. Z inicjatywy wójta gminy Maciejowice odbyło się spotkanie na temat przebudowy drogi wojewódzkiej nr 801. Trasa łącząca Warszawę z Puławami nie była remontowana od 1963 roku. Dopiero w ubiegłym roku nowego wyglądu nabrał kilkukilometrowy odcinek drogi w Domaszewie. To jednak kropla w morzu potrzeb. ? Wszyscy wiemy, że stan tej drogi jest katastrofalny ? przekonywał na piątkowym spotkaniu wójt Dymiński. Jak podkreślał, nadwiślanką codziennie do pracy dojeżdża 150 mieszkańców gminy. ? Żaden zakład nie chce się u nas budować, bo nie ma drogi ? zaznaczał wójt.

Zamkną nadwiślankę?

Na 70 km mazowieckiego odcinka jest wydane pozwolenie na budowę. Remont drogi wojewódzkiej wstrzymuje brak funduszy. Drogowcy odpowiedzialni za inwestycję przyznali to samo, co na niedawnym spotkaniu w Wildze. Wykonanie remontu nadwiślanki kosztuje więcej niż roczny budżet Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Z drugiej jednak strony pewne działania trzeba podjąć. Dyrektor MZDW Zbigniew Ostrowski stwierdził, że jeśli nadal nie znajdą się pieniądze na remont trasy, nadwiślanka zostanie zamknięta dla ruchu.

- Co się stało, że przez dziewięć lat, od czas projektowania przebudowy, nic nie udało się zrobić w tej sprawie? ? pytała wojewoda lubelski Jolanta Szołno-Koguc. Przyznała jednocześnie, że być może wyjściem z patowej sytuacji jest wykonywanie prac mniejszymi etapami. Z kolei Jacek Sobczak z zarządu województwa lubelskiego zapowiedział, że zgłosi remont trasy 801 do programu Polski wschodniej na lata 2014-2020.

Małymi krokami do celu

Na realizowanie inwestycji małymi krokami liczy także wójt gminy Wilga. ? Mam świadomość, że nagle nie znajdzie się 240 mln zł, ale być może będą to mniejsze kwoty, który sprawią, że droga będzie przejezdna ? zaznaczał włodarz.

Kontynuacją piątkowego spotkania będzie podobne zorganizowane latem. W Maciejowicach żadne decyzje nie zapadły. W spotkaniu uczestniczyli liczni przedstawiciele samorządów, przez gminy których przebiega trasa wojewódzka 801. Nie zabrakło przedstawicieli mazowieckiego urzędu marszałkowskiego.

łk


Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki

Remont albo zamknięcie nadwiślanki


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
dw 28.04.2013 09:32
Gdyby S17 prowadzić w ciągu 801, to problemów z nadwiślanką mogłoby już nie być... S17 jest naturalną obwodnicą ciągu Józefów - Dziecinów - Maciejowice - Dęblin - Puławy, poprowadzoną daleko na wschód. Obecna DK 17 to prosta droga, ale budowa S17 spowoduje powstanie na niej wywijasów (Wiązowna (istniejący), Wola Ducka i Ostrów, Kołbiel, Garwolin (istniejący), Gończyce, Trojanów, Ryki), ale i tak będzie jeździć się szybciej.

dw 27.04.2013 21:46
142829 - tyle wynosi suma liczby mieszkańców Józefowa, Otwocka, Karczewa, Dęblina i Puław - miast poza Warszawą, przez które przebiega droga nr 801. Wszystkie przekraczają 10 000 mieszkańców. Dęblin i Puławy to największe nadwiślańskie miasta w województwie lubelskim. Karczew to jedyne miasto w aglomeracji warszawskiej, które w swoich granicach administracyjnych nie ma drogi krajowej, drogi dwujezdniowej czy linii kolejowej. Gmina Karczew zajęła ostatnie miejsce w rankingu najbardziej perspektywicznych gmin aglomeracji Warszawskiej. Kilka wsi przy 801 (Sobiekursk, Sobienie-Jeziory, celejów, Wilga) ma szerokie obwodnice od wielu lat- ewenement jak na drogę wojewódzką. Ale są też i złe strony - jednojezdniówka w Józefowie, przejazd kolejowy w Dziecinowie, dziury i trzęsąca nawierzchnia między Celejowem a Wilgą, słaba droga pod Maciejowicami, zwężenie w Dęblinie ze względu na zabytkowe lipy.

dw 26.04.2013 17:39
26.04.2013 - także remontowano 801 w Józefowie i był korek.

dw 25.04.2013 18:01
Co do drogi 801, to 25.04.2013 był remont drogi w Józefowie. postawiono znaki: A-30 (inne niebezpieczeństwa), ostrzeżenie przed podłużnym uskokiem i pieszymi oraz ograniczenie prędkości do 40 km na godz. Na środku drogi na północ od ul. Górczewskiej w Józefowie był odcinek z wyciętą warstwą asfaltu na środku drogi. Przejazd od okolic ronda na skrzyżowaniu Wału Miedzeszyńskiego z Traktem Lubelskim do ulicy Górczewskiej w Józefowie zajął około pół godziny.

dw 22.04.2013 09:15
Wschodnia czesc powiatu otwockiego bedzie miala dwujezdniowa S17, a zachodnia jednojezdniowa DW 801 z licznymi ograniczeniami predkosci do 50 km na h. Osieck i Sobienie beda miec trase tranzytowa w gminach, zas Celestynow i Wiazowna spokoj jako przedmiescie Warszawy. Mozliwe, ze jadac z Wilgi do Karczewa krocej bedzie przez Coniew, Gore Kalwarie, pokonujac dwa mosty na Wisle i 3 wezly drogowe (okolo 18 km), niz przejechac prosto nadwislanka przez obwodnice Sobien i Dziecinow (ok. 12 km). Most w Gorze Kalwarii moze byc poszerzony do dwoch pasow. droga Gora Kalwaria - Coniew tez. Tam bedzie ograniczenie predkosci zapewne do 100 km na h. W Dziecinowie moze nigdy nie byc wiaduktu czy obwodnicy, gdyz droga 801 na tym odcinku moze obslugiwac za 20 lat w zasadzie tylko polnocna i srodkowoa czesc gminy Sobienie-Jeziory, zas ruch z Kozienic i Wilgi w strone Otwocka i warszawskiej Pragi pojedzie przez dwa mosty: w Coniewie i Gorze Kalawarii. Na tej 801 po modernizacji srednia predkosc przejazdu moze wyniesc okolo 50 km ze wzgledu na swiatla czy ronda, zas przez Gore 110 km na h, wiec z Karczewa do Wilgi pojechalibysmy znacznie szybciej przez Gore.

s17 16.04.2013 12:14
Nie wiem, ale chyba naprawde za jakis czas z wilgi i Maciejowic do Warszawy bedzie jezdzic sie przez Piaseczno, bo najmniej szkodzacy obszarom chronionym wariant autostrady A2 (w Warszawie ma byc tylko trasa ekspresowa S2, nie A2) wypada w poludniowej czesci gminy Sobienie-Jeziory. Wtedy budowa bezkolizyjnej drogi dwujezdniowej od Warszawy do okolic Zambrzykowa (miejsce wezla z A2) moze byc nieoplacalna. Od Piotrowic do Zambrzykowa moze pozostac zwykla droga jednojezdniowa, nawet bez drugiej jezdni. A to wlasnie na tym odcinku znajduje sie klopotliwy przejazd kolejowy. Od Zambrzykowa do Celejowa droga wtedy powinna byc dwujezdniowa i bezkolizyjna.

s17tak 09.04.2013 06:49
Pomiędzy Wilgą a Celejowem powinna biec z północy na południe trasa mostowa do okolic miejscowości Wilczkowice Dolne o długości około 7,5 km. Od południowej obwodnicy Warszawy do trasy tego mostu droga 801 docelowo powinna być rozbudowana jako dwujezdniowa i bezkolizyjna. Wilga to wielki ośrodek turystyczny jak na tę okolicę.

s17tak 01.04.2013 12:13
Chcecie wąskiej drogi 1x2 z co najwyżej utwardzonymi poboczami z Wilgi do józefowa zamiast dwujezdniowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, ale za około 15 lat? Teraz niech tylko nawierzchnię poprawią, a inwestycja w 1x2 + pobocze + drogi serwisowe jest marnotrawstwem wobec budowy za jakiś czas 2x2 w związku z budową nowego mostu na Wiśle. Same utwardzone pobocza nic nie dają - nie można było wyprzedzić między Sobiekurskiem a Karczewem na drodze z utwardzonym poboczem i 35-letnia mieszkanka gm. Sobienie-Jeziory została odwieziona helikopterem do szpitala 7.03.2013 w wyniku wypadku związanego z... wyprzedzaniem... Tak więc lepiej poczekać te kilkanaście lat jeżdżąc 70 km na h przez 15 lat a później 100 niż zawsze jechać 70 - 80 na drodze z jednym pasem w każdym kierunku, trudnym wyprzedzaniem i kolizyjnymi skrzyżowaniami oraz przejściami dla pieszych! Poczekajcie, to może za 15 lat będziecie mieć z Warszawy do Wilgi coś takiego niczym S17, a przez najbliższe lata zadowólcie się równą nawierzchnią! Do 2015 r. płyty muszą zniknąć!

s17tak 31.03.2013 15:05
Dziury, koleiny i trzęsące płyty powinny zniknąć z DW 801. Ale nie widzę zbytnich szans na jej rozbudowę... Remonty tak, ale rozbudowa może nic nie pomóc, jeżeli nie zdecydują się na wiadukty od POW do Wilgi... Za Wilgą to już by było nieopłacalne. Może 1x4 z barierką przez środek? Pod Wilgą ma być most - obecnie przerwa między mostami na Wiśle między Górą Kalwarią a Dęblinem wynosi około 62,5 km, po otwarciu mostów w Kwidzynie i Kamieniu będzie zdecydowanie największą w Polsce.

s17tak 29.03.2013 10:46
Bardzo nieprzyjemne jest to, jak społeczeństwo odnosi się do tej inwestycji. Jest rażąco bierne. Milczy, co jest żałosne. Zwłaszcza w gminie Sobienie-Jeziory od kilku lat jest o tej drodze cisza, chociaż to tam jest najdłuższy odcinek z płyt betonowych i spowalniający ruch przejazd kolejowy na bardzo ruchliwym odcinku drogi. Ruszać się!

jaś 26.03.2013 19:24
zamknijcie. tylko żebyście później mieli na otwarcie

s17tak 26.03.2013 19:12
Nie ma planu działania - nic dziwnego. Nie opłaca się przecież budować drogi z utwardzonym poboczem i jezdniami serwisowymi, kiedy później ma być dwujezdniowa. Niech na najbliższe 3 lata MZDW skupi się na usunięciu płyt i obwodnicy Dziecinowa.

s17tak 26.03.2013 17:00
Problem jest z mostem w Karczewie. Co ciekawe, na obwodnicy Karczewa ruch wcale nie jest taki duzy, juz na drodze 798 od ronda w Otwocku Malym do Karczewa ruch wynosi ponad 10 000 pojazdow na dobe. Wydaje mi sie, ze na obwodnicy jest mniej. MZDW planuje dwujezdniowa nadwislanke za Jozefow, ale nie wiem, czy kiedeykolwiek to bedzie potrzebne. Jak bedzie Poludniowa Obwodnica Warszawy, to chyba w celu pojechania z poludniowo-wschodniej Warszawy, Karczewa, Otwocka, Jozefowa nie bedzie juz trzeba jechac przez most w Gorze Kalwarii, co oznacza, ze ruch na DW 801 pomiedzy rondem w Sobiekursku (Piotrowicach) a rondem w Otwocku Malym powinien spasc. Teraz jest to bardzo ruchliwy odcinek.

s17tak 26.03.2013 15:07
A gmina Sobienie-Jeziory, w ktorej jest najdluzszy odcinek z plyt betonowych, przejazd klejowy nic nie pisze o tej drodze? Jak wyglada droga na odcinku w Domaszewie, na ktorym trwaly prace w 2012 r.? Czy zrobili jezdnie odbarczajace? Poszerzyli jezdnie? Zrobili lewoskrety? Zrobili chodniki? W pewnym planie dla wojewodztwa mazowieckiego widzialem wzdluz 801 przebiegi obwodnic miejscowosci polozonych na poludnie od Wilgi, a cala droga mia miec klase GP, a rownolegla do niej droga krajowa po drugiej stronie Wisly tylko G. Nalezy zawalczyc o obwodnice Dziecinowa i usuniecie przejazdu kolejowego z trasy 801 i niebezpiecznego skrzyzowania w poludniowej czesci tej wsi. Ta obwodnica powinna byc oddana rowno z inwestycja Wlodarzewskiej.

s17tak 26.03.2013 14:15
Priorytet w sprawie drogi 801 to wymiana odcinka z plyt betonowych! Jak nie bedzie tych plytek, to sytuacja znacznie sie poprawi. W Dziecinowie Wlodarzewska SA planuje budowe od 2014 r. do 2015 r. wielkiego centrum logistycznego (moze z termnalem intermodlanym) o powierzchni 200 000 m2 na dzialce o powierzchni 50 ha. W zwiazku z tym az sie prosi o to, aby jak najszybciej wykonac te 3 - 4 km obwodnicy Dziecinowa z wiaduktem nad linia kolejowa nr 12. Obecnie w tym miejscu moga tworzyc sie korki ze wzgledu na zamkniety przejazd kolejowy. Ze wzgledu na S17, DK 79 i planowany most pod Wilga rozbudowa 801 do 2x2 sugerowana w dalszej perspektywie przez MZDW wydaje sie wrecz bezzasadna i marnotrawna. Mogliby zrobic obwodnice Mniszewa na DK 79 - gleby chyba gorsze niz w Dziecinowie, chociaz tereny zalewowe. Jeszcze jednym problemem jest pojawiajaca sie w KPZK 2030 i DSRK 2030 autostradowa obwodnica WEarszawy - nie wiadomo, gdzie pobiegnie - obok Karczewa, obok Pilawy czy obok Garwolina. Jezeli obok Karczewa (najkrotszy przebieg), to 2x2 na 801 na poludnie od "50" nie znajduje uzasadnienia. Za to od 2018 r. moze zrobia dwujezdniowy przebieg DW 801 w Jozefowie. Drugim priorytetem na lata 2014-2015 jest obwodnica Dziecinowa z wiaduktem. Na LK 12 sa wiadukty na znacznie mniej uczeszczanych drogach niz 801 (obok Osiecka). Smieszne jest to, ze nie ma na Nadwislance. LK 12 ma byc modernizowana. Pewnie to ze wzgledu na nia ma powstac centrum logistyczne Wlodarzewskiej w Dziecinowie

Reklama
Reklama
Reklama