- Z informacji uzyskanych z naszego Urzędu wynika, że w tym roku złożono już ok. 15 tys. deklaracji PIT, w tym ok. 6 tys. w drodze elektronicznej. W papierowych deklaracjach najczęstsze błędy to błędy formalne i rachunkowe np. źle dodane dochody, podatek powtórnie wpisany w rubrykę przeznaczoną na składki na ubezpieczenie zdrowotne, brak numerów NIP lub PESEL, brak podpisu. Tych błędów nie ma w deklaracjach przesyłanych w drodze elektronicznej, bo program sam sprawdza i pokazuje użytkownikowi co powinien jeszcze wpisać i poprawić ? mówi Krystyna Pieńkosz z Urzędu Skarbowego w Garwolinie.
Wiele osób pyta, skąd wziąć podpis elektroniczny czy certyfikat, ponieważ sądzi, że tylko mając jakieś kosztowne narzędzia można wypełnić i przesłać PIT elektronicznie. Odpowiedź na te pytania jest jedna ? żeby wysłać swoje zeznanie w formie elektronicznej nie trzeba ponosić żadnych kosztów. Wystarczy mieć komputer podłączony do Internetu i PIT z poprzedniego roku, jeżeli był składany. Portal e-deklaracje.gov.pl za pomocą którego można ściągnąć darmowy program albo też wysłać zeznanie na interaktywnym formularzu jest bardzo czytelny, intuicyjny wręcz przyjazny.
Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że podatnicy rozliczający się przez Internet statystycznie znacznie szybciej dostają pieniądze z wykazanej nadpłaty.
mat. pras./oprac. jd
Napisz komentarz
Komentarze