Ruch nie taki duży?
- Droga jest w stanie złym, ale nie katastrofalnym ? mówił podczas piątkowej sesji rady gminy w Wildze Zbigniew Ostrowski. P.o. dyrektora Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie przyznał, że pozwolenie budowlane na remont 40 km garwolińskiego odcinka nadwiślanki jest od dawna. Problemem są finanse. ? Koszt remontu tego odcinka to 120 mln zł, a roczny budżet całego MZDW to ok. 100 mln zł ? wyjaśniał drogowiec.
Gość piątkowej sesji rzucił także kilka statystyk, z których nie wynikało, że poprawa nawierzchni trasy 801 nie jest aż tak pilna. Natężenie ruchu na nadwiślance w ok. Józefowa to 20 tys. pojazdów na dobę, w Wildze już tylko 4 tys./dobę, a w pobliżu Maciejowic połowę mniej.
Na pocieszenie dyrektor Ostrowski zapewnił mieszkańców gminy Wilga, że w tym roku zacznie się wymiana betonowych płyt na odcinku liczącym 2 km (przed Wilgą od strony północnej).
O wsparciu i zabieganiu o fundusze na remont trasy zapewniała w piątek Ewa Orzełowska z zarządu województwa mazowieckiego. O to, aby ta inwestycja znalazła się w zadaniach kluczowych na Mazowszu apelował z kolei starosta Marek Chciałowski.
S17 w 2017?
Tyle o trasie wojewódzkiej łączącej powiat ze stolicą. W piątkowym wydaniu ?Wiadomości? TVP1 pojawił się materiał o przewidywanym kalendarzu inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak wynikało z informacji, do których dotarli reporterzy serwisu informacyjnego, droga S17 ma połączyć Warszawę z Lublinem w 2017 roku. Na ile realne są to plany? Tego nie wiadomo.
łk
fot. piątkowa sesja RG w Wildze
Napisz komentarz
Komentarze