wtorek, 1 października 2024 13:21
Reklama

Remont nadwiślanki za drogi. S17 w 2017?

- Droga jest w stanie złym, ale nie katastrofalnym ? mówił Zbigniew Ostrowski, p.o. dyrektora Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie podczas sesji rady gminy w Wildze. Perspektywa remontu trasy nr 801 jest daleka. Tymczasem ?Wiadomości? podały datę zakończenia modernizacji krajowej ?17?. W ubiegłym roku pieniędzy na remont drogi wojewódzkiej nr 801 starczyło jedynie na kilka kilometrów w Domaszewie (gm. Maciejowice). To kropla w morzu drogowych potrzeb na trasie łączącej Warszawę z Puławami. Władze gmin Wilga i Maciejowice każdego roku zabiegają o poprawę stanu nawierzchni na 40-kilometrowym odcinku nadwiślanki w granicach powiatu garwolińskiego.

Ruch nie taki duży?

- Droga jest w stanie złym, ale nie katastrofalnym ? mówił podczas piątkowej sesji rady gminy w Wildze Zbigniew Ostrowski. P.o. dyrektora Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie przyznał, że pozwolenie budowlane na remont 40 km garwolińskiego odcinka nadwiślanki jest od dawna. Problemem są finanse. ? Koszt remontu tego odcinka to 120 mln zł, a roczny budżet całego MZDW to ok. 100 mln zł ? wyjaśniał drogowiec.

Gość piątkowej sesji rzucił także kilka statystyk, z których nie wynikało, że poprawa nawierzchni trasy 801 nie jest aż tak pilna. Natężenie ruchu na nadwiślance w ok. Józefowa to 20 tys. pojazdów na dobę, w Wildze już tylko 4 tys./dobę, a w pobliżu Maciejowic połowę mniej.

Na pocieszenie dyrektor Ostrowski zapewnił mieszkańców gminy Wilga, że w tym roku zacznie się wymiana betonowych płyt na odcinku liczącym 2 km (przed Wilgą od strony północnej).

O wsparciu i zabieganiu o fundusze na remont trasy zapewniała w piątek Ewa Orzełowska z zarządu województwa mazowieckiego. O to, aby ta inwestycja znalazła się w zadaniach kluczowych na Mazowszu apelował z kolei starosta Marek Chciałowski.

S17 w 2017?

Tyle o trasie wojewódzkiej łączącej powiat ze stolicą. W piątkowym wydaniu ?Wiadomości? TVP1 pojawił się materiał o przewidywanym kalendarzu inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak wynikało z informacji, do których dotarli reporterzy serwisu informacyjnego, droga S17 ma połączyć Warszawę z Lublinem w 2017 roku. Na ile realne są to plany? Tego nie wiadomo.

łk

fot. piątkowa sesja RG w Wildze


Remont nadwiślanki za drogi. S17 w 2017?

Remont nadwiślanki za drogi. S17 w 2017?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
dw 23.09.2013 19:00
Podobno mają remontować (przebudowywać) DW 801 od granicy z gm. Sobienie-Jeziory do obwodnicy Celejowa (ok. 2150 m). Koszt przebudowy nieco ponad 2 km drogi ma wynieść aż 6 - 9mln zł, czyli nawet do 4 mln zł za km! Nie wiem, na czym ma polegać ta przebudowa. Mówi się coś o jakichś badaniach w celu sprawdzenia, czy nową nawierzchnię będzie można układać na starych płytach. Być może projekt firmy SLY PROJECT z około 2009 - 2010 r. nie zakładał budowy nawet utwardzonych poboczy na odcinku w okolicy Mariańskiego Porzecza. Według mnie tam nie wolno teraz robić lewoskrętów czy dróg serwisowych. To ma być remont (powinien być tańszy niż 6 - 9 mln zł), a nie modernizacja. Modernizacja powinna być dopiero później, być może nawet związana z dobudową drugiej jezdni, kiedy będzie budowany most przez Wisłę w stronę Kozienic. Obecnie powinien być jak najszybszy remont (bez lewoskrętów, odbarczeń, utwardzonych poboczy) odcinka od Sobień-Jezior do Celejowa. Wystarczy wymienić nawierzchnię (nie więcej!), tak jak zrobiono to w 2012 r. na wschód od Warszawic na DW 805. Później może przyjść czas na solidną przebudowę tego odcinka. Na razie trzeba poprawić nawierzchnię. Powinni zrobić to samo, co w Domaszewie w 2012 r.

basia 04.07.2013 13:25
Po pierwsze najpierw naucz się ortografii , a potem komentuj bo tylko się ośmieszasz. A po drugie jeżeli tak Ci źle to sam zostań radnym czy burmistrzem zamiast ciągle krytykować. "Puźniej"- całe szczęście, że nie masz wpływu na losy regionu :")

powiadomiony 04.07.2013 05:46
Mafia PSL-owska dla 801 nie zrobiła nic. Radny Żochowski co roku pisze do marszałka Struzika interpelacje o Tą drogę ale ZSL-owcy (obecnie używający skradzionej nazwy PSL) to olewają. Ważne aby była kasa na zatrudnianie ich przydupasów i później na nagrody dla nich

dw801 03.07.2013 19:36
Nadwiślańskie Muzeum Drogownictwa - droga finansowana ze środków Uni Europejskiej:)

Marek 07.06.2013 03:29
w 2003 kupiłem nowy samochód z salony przez 10 lat ruszam z wilgi do warszawy zrobiłem samochodem 500 tys. ostatnio miałem okazję jechać takim samym samochodem z przebiegiem 850 tys. sprowadzonym z Niemiec. Moje wrażenie z jazdy to takie że ten samochód ma przebieg ze 200 tys.

Gośc 11.05.2013 14:31
jj

Gośc 11.05.2013 14:31
Jak by z urzedasów z naszego Państwa był odpowiedzialny za swoja robotę to byłoby inaczej. Zrobili projekkt za kilka milionów na prace budowane za kilkadziesiąt milionów. Projekt do kosza pieniadze ktos za to zaikasował. Drogę można by zaprojektowac w tańszym wykonaniu to nie autostarda po ce te zjazdy wiadukty drogi ekspresowe skrzyżowania jak na Marszałkowskiej a jexdzi tylko 4 tys samochodów, może te osoby co uzdadniaja takie inwestycje może maja jakiś cel. Unia pieniązków nie dała i koledzy z firm budowlanych nie zarobili a taki ładny projekt za kilkadziesiąt milionów złotych do kosza.

dw 29.04.2013 16:03
MZDW ma bardzo duze opoznienia w zakresie inwestycji na DW 801. To nie swiadczy o MZDW najlepiej. Do 2015 r. musza wyremontowac odcinek miedzy Sobieniami a Wilga. Okolo 2015 - 2020 powinna byc ukonczona obwodnica w okolicy wsi Dziecinow (pewnie 1x3) z czterema skrzyowaniami i wiaduktem kolejowym o dlugosci okolo 6,5 km. Dziwne, ze Dziecinow milczy w sprawie obwodnicy. Tam jest teraz zmieniane studium zagospodarowania przestrzennego i jakos nikt nie mysli o obwodnicy Dziecinowa, a sa na dodatek tam planowane wielkie inwestycje i maja pozostawic waskie gardlo! Obwodnica Dziecinowa juz powinna byc projektowana przez MZDW. Zrobcie cos w tej sprawie! To priorytet na calej trasie.

dw 22.04.2013 18:08
No cóż... Nie ma pieniędzy na nadwiślankę... A drogi z Warszawy do Wołomina czy Grodziska Mazowieckiego są bardziej zapchane i też nie ma pieniędzy na drugą jezdnię... Akurat tam, gdzie są płyty betonowe, to za 20 lat może być drugi przebieg lub druga jezdnia, bo zapewne będzie w południowej części gminy Sobienie-Jeziory autostradowa obwodnica Warszawy i trasa mostowa od Celejowa (inny most niż autostradowy). Od autostrady do trasy mostowej droga 801 może biec wspólnie z drogą krajową nr 79, która ominie dzięki temu widły Wisły i Pilicy.

s17tak 15.03.2013 19:18
Po co wydawać 100 mln zł na drogę, po której jeździ około 2000 pojazdów na dobę? S7 powinna być. Do lubelskiego z Warszawy niech jeżdżą przez S17, a nie tą wąską 801. Przy 801 może nie być zbyt wielu inwestycji, chyba że ktoś zrobiłby strefę mieszkalno-przemysłowo-usługową od Karczewa po Maciejowice z wyłączeniem lepszych gleb (jak sady pod Sobieniami). Na razie ruch na DW 801 jest za mały, żeby to właśnie w nią inwestować. Może "terminal intermodalny" w Dziecinowie i most pod Wilgą kiedyś coś zmienią. Na chcwilę obocną wystarczyłoby chyba wylanie asfaltu na płyty betonowe, żeby droga była równa. Rzekomo do Wilgi ma być droga dwujezdniowa, ale S17 przejmie niemal cały ruch do lubelskiego (tak mi się wydaje). Może być tak, że za 20 lat więcej osób będzie jeździć DW 801 przez Wilgę do Kozienic niż do Puław.

nadwisla 14.03.2013 15:22
Plyty betonowe beda wymieniane - tak wiec na przebudowe odcinka od Sobien do Wilgi pewnie poczekamy z 15 lat. Slusznie MZDW postanowilo, ze zrezygnowalo z przebudowy DW 801. Co ciekawe, do Wilgi za 20 lat ma byc droga dwupasmowa, miedzy innymi dlatego, ze ma byc most pod Wilga na Wisle. Chyba na 801 najgorszy odcinek to Sobienie-Celejow. Ruch duzy jest do Dziecinowa, dosc duzy od Dziecinowa do Wilgi (wiekszy przed Sobieniami jadac od strony Warszawy), za Wilga juz maly. Droga za Wilga nie potrzebuje przebudowy ze wzgledu na zbyt male natezenie ruchu. Z Warszawy do Pulaw czy Kazimierza Dolnego, a moze i nawet Deblina jedzie sie lubelska, czyli DK 17,, ewentualnie przez Kozienice, ale nie 801. Zapamietajcie to!

andyy 10.03.2013 19:06
To jakieś kpiny są!! codziennie jeźdzę trasą od Maciejowic na otwock i niech mi nikt nie mówi, że mały ruch tam jest. Poza odcinkiem w Domaszewie reszta jest w TRAGICZNYM stanie. Zapraszam Pana Ostrowskiego na przejażkę ze mną na tym odcinku! Jazda przypomina przyłaje oraz slalom gigant...niegdy nie wiesz gdzie będzie nowa dziura! Nawet butelki z napojem nie można sobie w uchwycie zostawić bo wszystko się wylewa podczas jazdy.

kolow 07.03.2013 10:09
jak zrobia całą droge zaraz Tiry zacznął jeżdzić na skróty do puław a i w ieszeni zostanie kierowcy a droga moment sie zniszczy bo oczywiście ze będzie ona z najsłabszej jakosci materiałów a przetarg zawyżony kilkakrotnie :)

Mark Antoniu 06.03.2013 23:23
Nie czepiał bym się tu rządu. Ogólnie za PiS wcale lepiej nie było - choć rządzili w okresie hossy. Obecne PO jest dalekie od mojego ideału jako partia rządząca, ale nie ma obecnie alternatywy. PiS jest dużo słabszy i niepewny. SLD - chroń nas przed nimi Panie (pamiętam lata rządów Milera). Palikot się spalił, a PSL porządzi z każdym, a do sejmu na pewno wejdzie. Nie mamy alternatywy. Przydałby się Balcerowicz - ale on do polityki raczej nie wróci. Ostatnim politykiem, który próbował reformować ten system była Gilowska - ale z PiS'em to niewykonalne. Niestety - durne PO z Gilowskiej zrezygnowało (a właściwie ona z niego zrezygnowała, gdy próbowano osłabić jej pozycję). A szkoda, bo ta kobieta podobnie jak Balcerowicz - próbowała wdrażać prawa ekonomii w systemie funkcjonowania Państwa Polskiego, czego moim zdaniem nie robi zbyt dobrze Rostowski.

Rafał 05.03.2013 20:50
widac ze dawno nie jechales [b]Nadwislankąb]

Reklama
Reklama
Reklama