Na wykonane prace przysługuje gwarancja, więc wykonawca będzie musiał naprawić drogę na własny koszt, ale trzeba będzie na to poczekać. - Wykonawca dokona naprawy przy sprzyjających warunkach atmosferycznych, czyli w okresie późnej wiosny bieżącego roku ? dodaje Małgorzata Tarnowska.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa kierowców, ustawione zostało oznakowanie pionowe w formie ostrzeżenia o sypkiej nawierzchni oraz ograniczenia prędkości do 40 km/h. Każdy kierowca, który uszkodzi samochód poruszając się po drogach krajowych ma prawo wystąpić do GDDKiA Oddziału w Warszawie o odszkodowanie. Niezbędna jest notatka sporządzona przez policję w miejscu zdarzenia.
Wójt interweniuje u dyrektora
Na spore utrudnienia kierowcy napotkają także na krajowe 76 w gminie Borowie. W tym przypadku sprawy w swoje ręce wziął wójt, który interweniował w sprawie fatalnego stanu drogi u dyrekcji GDDKiA. ? Jestem głęboko zaniepokojony bezczynnością jaka panuje w przedmiocie stanu nawierzchni drogi krajowej, na odcinkach na których w ubiegłym roku wykonano podwójne powierzchniowe utrwalenie. (?) Pomimo wysyłania monitów z Państwa strony do firmy, która była wykonawcą tego zadania, w tym temacie nic się nie zmieniło. Spadający grys niszczy samochody, brudzi chodniki, pobocza i rowy ? czytamy w piśmie Wiesława Gąski.
Wójt domagał się niezwłocznego załatwienia sprawy, ale podobnie jak w przypadku ?17? kierowcy muszą się uzbroić się w cierpliwość. Jednia będzie gładka jak stół dopiero za kilka miesięcy. ? Stan powierzchniowego utrwalenia nie wykazywał jakichkolwiek śladów degradacji w trakcie i po odbiorze. W połowie grudnia 2012 roku służby drogowe drobne luźno kruszywo na nawierzchni drogi, co spowodowało natychmiastowe działania zabezpieczające poprzez oznakowanie uszkodzonych odcinków znakami pionowymi B-33, tj. ograniczenia prędkości do 40 mk/h oraz znakami ostrzegawczymi A-28 ?sypki żwir?, które zobowiązują uczestników ruchu do zachowania szczególnej ostrożności w tym również zapewnienia zwiększenia odległości między pojazdami oraz powiadomiono wykonawcę robót o występującym zjawisku i wezwano go do zamiatania luźnego kruszywa i naprawy nawierzchni w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15.05.2013 r. w ramach gwarancji. Z uwagi na technologię robót w okresie zimowym nie ma możliwości wykonania napraw ? informuje w odpowiedzi na pismo Leszek Sekulski, zastępca dyrektora oddziału GDDKiA w Warszawie.
jd
fot. kadr z filmu
Napisz komentarz
Komentarze