Reklama
- W tym roku zima była dla nas łaskawa ? mówił Błażej Maszkiewicz z magistratu, oceniając stan dróg miejskich po tegorocznej zimie. Drogowcy już podliczyli, ile kosztował nas miniony sezon, a teraz walczą z jego skutkami. Remonty na drogach idą pełną parą.
O tym, w jakim stanie są garwolińskie trakty debatowali radni na niedawnej komisji spraw komunalnych. - W tym roku zima była dla nas łaskawa ? mówił pracownik Urzędu Miasta w Garwolinie Błażej Maszkiewicz. ? W marcu zakupiliśmy cztery tony masy, którą na bieżąco łatamy ubytki ? dodał.
O to, czy miasto wydało już kwotę przeznaczoną w budżecie na zimowe utrzymanie dróg pytał przewodniczący rady Marek Janiec. W odpowiedzi usłyszał, że pula nie zwalczanie skutków zimy na drogach i omiatanie ulic nieznacznie przekroczyła połowę. ? Pamiętajmy, że zimę będziemy mieli jeszcze w listopadzie i grudniu ? podkreślał Błażej Maszkiewicz.
W Garwolinie dróg o nawierzchni tłuczniowej jest ok. 3,5 km, a ?gruntówek? ok. 5 km. Z wypowiedzi pracownika magistratu wynika, że systematycznie te drogi są nawożone tłuczniem, a ubytki wypełniane żużlem z kotłowni.
Na powiatowych drogach praca wre
- W roku bieżącym musimy wyremontować około 21 tys. m. kw. nawierzchni. W tej chwili udało się to już zrobić na około 7 tys. m. kw. dróg ? mówił na ostatniej sesji rady powiatu Marek Jonczak, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Garwolinie.
Powierzchnia przeznaczona do remontu jest porównywalna z rokiem ubiegłym, choć zima była w tym roku o wiele łaskawsza. Na zimowe utrzymanie dróg (sprzęt i materiał) wydano w tym sezonie 264 tys. złotych. To o 354 tys. złotych mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jak tłumaczył dyrektor Marek Jonczak, przyczyną złego stanu nawierzchni dróg są nie tylko warunki atmosferyczne, ale także coraz większy ruch na drogach, także samochodów o większej masie, które niszczą nawierzchnię.
W chwili obecnej służby drogowe w Garwolinie, Maciejowicach i Trojanowie wykonują remonty cząstkowe tzw. ?siłami własnymi? przy użyciu masy na zimno oraz grysów kamiennych i emulsji asfaltowej. Do 20 kwietnia zakupiono 50 ton masy na zimno, 1000 ton materiałów kamiennych oraz 50 ton emulsji. Część prac zostanie w tym roku wykonana systemem zleconym, po to, aby szybciej wyremontować powiatowe drogi.
łk/jd
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze