Nowy średni samochód ratowniczo-gaśniczy to SCANIA P370XT. Nadwozie pożarnicze to samonośna konstrukcja aluminiowa. Ma ono siedem skrytek – po trzy z każdej strony pojazdu oraz jedną z tyłu. Wszystkie skrytki zamykane są żaluzjami aluminiowymi. Zintegrowany kompozytowy zbiornik na wodę ma pojemność 2500litrów oraz zbiornik na środek pianotwórczy. Zamontowana w tylnej części nadwozia autopompa GODIVA osiąga wydajność 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.
Ponadto do dyspozycji mamy ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności od 800 do 3200 l/min, cztery zraszacze, zwijadło szybkiego natarcia z wężem o dł. 60 metrów zakończonym prądownicą pistoletową o wydajności 200 l/min oraz wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm. W samochodzie zamontowany jest cały sprzęt wykorzystywany przy akcjach ratowniczo-gaśniczych.
Całość zabudowy wykonana została przez firmę Szczęśniak Pojazdy Specjalne.
red. za OSP Trzcianka
Napisz komentarz
Komentarze