niedziela, 29 września 2024 21:27
Reklama

Rajd z nutką historii

Właściciele blisko 300 motorów wzięli udział w IV Garwolińskim Rajdzie Motocyklowym. ? Głównym celem rajdu jest popularyzacja motoryzacji i jej historii ? mówi Tadeusz Barankiewicz, prezydent Weteran Klub Tur Garwolin, głównego organizatora imprezy. Wczoraj garwoliński kwadrat ledwo pomieścił wszystkich uczestników rajdu. Blisko 300 motorów, w tym ponad 50 zabytkowych, przyciągały uwagę odwiedzających. Wśród maszyn m.in. oryginalne bmw, Royal Endfield czy maszyny polskiej produkcji WSK, Junaki, Osy. Niemniejszym zainteresowaniem cieszyły się współczesne motory, a w szczególności te spod znaku Harleya Davidsona.

 

? Głównym celem rajdu jest popularyzacja bezpiecznej jazdy, motoryzacji i jej historii ? mówi Tadeusz Barankiewicz, prezydent Wetaran Klub Tur Garwolin, głównego organizatora imprezy. ? To także okazja do spotkań i wymiany doświadczeń między pasjonatami motorów ? dodaje.

Do Garwolina zjechali m.in. członkowie Bractwa Motocyklowego z Czerska, Zrywu Otwock, Wściekłego Łosia z Łosic, klubu Harley Davidson z Lublina i wielu tzw. singli, czyli osób niezrzeszonych m.in. z Puław, Dęblina, Stężycy, Sokołowa Podlaskiego czy Siedlec. Większość wzięła udział w 29-kilometrowym rajdzie. Sześć punktów kontrolnych zlokalizowanych było na terenie gmin Garwolin, Pilawa, Borowie. Oprócz czasu przejazdu liczyła się także precyzja wykonania zadań sprawnościowych i wiedza o historii motoryzacji. W tym roku jednym z nich było m.in. przejechanie z talerzem wypełnionym piłkami przymocowanym do kasku po trudnym terenie.

To także okazja do spotkań i wymiany doświadczeń między pasjonatami motorów [Tadeusz Barankiewicz]

Zanim śmiałkowie wyruszyli na trasę zostali poddani obowiązkowym sprawdzeniu dokumentów oraz kontroli technicznej jednośladu. Na trasie ważna była umiejętność korzystania z mapy, która wskazywała kolejne przystanki. Najlepiej z trasą poradził sobie Janusz Paziewski (motor K750) z Żelechowa, drugie miejsce zajął Mariusz Zieliński (Yamaha) z Trzcianki (gm. Wilga). Trzeci był Piotr Ochnik (Honda) z Garwolina, a czwarty Tadeusz Jończyk (K750) z Garwolina.

W tym roku, po raz pierwszy, do startu dopuszczono także motorowery, których pojemność nie przekracza 50 cm3. W tej klasie triumfował Adam Staros z Sulbin przed Przemysławem Śmieciuchem z Czyszkówka i Jakubem Piętką z Sulbin.

- Przyznaliśmy także nagrodę fair-play. Młody człowiek, który miał szansę na zajęcie dobrego miejsca w klasie skuterów, zatrzymał się na trasie, aby pomóc koledze w naprawie pojazdu. Był nim Piotr Drosio ? mówi Tadeusz Barankiewicz. Jak zaznacza prezydent Tura, imprezę należy zaliczyć do bardzo udanych.

łk


Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii

Rajd z nutką historii


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
megi 07.05.2012 20:51
http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,11644353,Lewe_auta_ze_Szwajcarii__Panstwo_moglo_stracic_26.html

Poprawcie 07.05.2012 20:31
Poprawcie błąd w nazwisku nie Piątek tylko [b][u]Piętkau]b]

Moto 07.05.2012 17:09
[u][i][b]No sorry bardzo eGarwolin podał informacje o rajdzie bo sam się z tego portalu dowiedziałem i tej imprezie.b]i]u]

X 07.05.2012 17:05
Motor to jest w pralce

Motocyklista 07.05.2012 08:07
Nie mogłem znaleźć informacji o rajdzie ma portalu EGARWOLIN. Przecież to patron medialny był tej imprezy, bo wynikało to z reklamy jaką zawiesił kwadrat redaktor naczelny KrzysztoF KoT.

Reklama
Reklama
Reklama