- Chcemy zaszczepić zdrowy nawyk samobadania piersi u dziewcząt, który zostanie z nimi na zawsze – najlepszym miejscem, by zrobić to w odpowiedni sposób i na odpowiednią skalę jest szkoła. Ciałopozytywny język kampanii pozwala nam je zainteresować i pomaga im uwierzyć, że dotykanie piersi raz w miesiącu może być częścią ich normalnych rytuałów pielęgnacyjnych. Po pierwszej edycji wiemy, że to działa. Do programu zgłaszały się nie tylko dziewczyny z jednego rocznika, ale całe szkoły, a odbiór lekcji był bardzo pozytywny. Widać, że trafiliśmy w realną potrzebę społeczną, co dodaje nam skrzydeł i z jeszcze większym zapałem startujemy z programem w tym roku – mówi Ewa Grzech, Head of Integrated Communications Avon Polska.
Piersi na cenzurowanym
Temat zdrowia piersi jest dla kobiet niezwykle istotny, a jednak ciągle istnieje wokół niego otoczka wstydu, przez co ta ważna kwestia spychana jest na dalszy plan. Jak wynika z badania Boob Census 2023, przeprowadzonego dla Avon, młode dziewczyny czują się niekomfortowo rozmawiając o piersiach i to nie tylko z rodziną, ale także z przyjaciółmi (21 proc.) czy z lekarzem (30 proc.). Co trzecia ankietowana nigdy nie poruszała tego tematu w domu czy ze znajomymi, a co piąta nie konsultowała nawet ze specjalistą. I głównym powodem jest odczuwany wstyd i zażenowanie (ponad 20 proc.) oraz niechęć do rozmowy w rodzinie (36 proc.), z przyjaciółmi (63 proc.) czy w gabinecie (36 proc.) o tak intymnych i osobistych sprawach.
- Widzimy wśród nastolatek wyraźną potrzebę i otwartość na rozmowy o zdrowiu piersi i profilaktyce. Stąd też pomysł na lekcje w szkołach, podczas których w bezpiecznym otoczeniu i przyjaznej atmosferze możemy im dostarczać niezbędnej wiedzy, a one mogą swobodnie i bez skrępowania zadawać pytania – dodaje Ewa Grzech.
W domu, szkole i na TikToku!
W tym kontekście, ciekawą informacją, wynikającą z badania Boob Census 2023, jest źródło, z którego młodzież czerpie wiedzę na temat zdrowia piersi. Najwięcej, bo 45 proc., rozmawiało na ten temat z rodzicami, a 38 proc. w szkole z nauczycielami, ale aż 40 proc. szuka informacji także w social mediach! Pokazuje to, jak wielka odpowiedzialność ciąży na twórcach treści publikowanych na kanałach społecznościowych. Ale jednocześnie to warta wykorzystania szansa na dotarcie do młodych w ich naturalnym środowisku. Dlatego w tym roku Avon zdecydował się podjąć współpracę z młodymi TikTokerkami: Pauliną, Seleną i Elizą, które będą zachęcać dziewczyny do regularnego, comiesięcznego samobadania i zapisywania szkół do programu.
Zgłoś szkołę
Druga edycja kampanii "Normalne, że ich dotykam" już wystartowała. Scenariusz lekcji przygotowanej przez Avon wraz z partnerami, wpisuje się w podstawę programową i może być przeprowadzony w ramach lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego. Udział w lekcjach jest bezpłatny, a dyrektorzy szkół i nauczyciele mogą zgłaszać swoje klasy na stronie www.avon.pl/programedukacyjny
Kampania trwa do 31.10, a lekcje przeprowadzane będą do końca roku szkolnego 2023/2024.
mat.pras.
Napisz komentarz
Komentarze