niedziela, 24 listopada 2024 18:29
Reklama

Złomowanie samochodu w Garwolinie – procedury, formalności, wymagania, koszty

Poważne awarie występujące w niespecjalnie drogich autach są główną przyczyną, dla której do licznych stacji demontażu pojazdów codziennie zgłaszają się nowi klienci. Często zdarza się, że do firm zajmujących się kasacją samochodów trafiają powypadkowe wraki niemożliwe do naprawienia. Chcesz zezłomować swoje auto, lecz nie masz pewności, jak się za to zabrać, do kogo się zgłosić w Garwolinie i jakie dokumenty przygotować? Zapraszamy Cię w takim razie do lektury poniższego tekstu. Dzięki naszym wskazówkom cała procedura stanie się dla Ciebie przejrzysta!

Rozważ inne możliwości

Przede wszystkim zdaj sobie sprawę z tego, że istnieją również inne metody pozbycia się nienadającego się do użytku auta niż tylko złomowanie. Może się okazać, że jakiś skup kupi od Ciebie pojazd dla części. Pozwala to uniknąć szeregu obowiązków biurokratycznych, gdyż procedura w takim przypadku odbywa się za pośrednictwem umowy kupna-sprzedaży.

Ostateczna decyzja

Jeśli masz pewność, że Twój pojazd nadaje się wyłącznie do zezłomowania, pierwszym krokiem jest znalezienie konkretnego punktu demontażu, W Garwolinie i okolicach jest ich kilka. Listę wszystkich legalnych stacji demontażu pojazdów znajdziesz na stronie urzędu wojewódzkiego mazowieckiego. Poddaj analizie oferty poszczególnych firm, żeby ustalić tę najkorzystniejszą.

Sprawdź, czy dany punkt oferuje możliwość odebrania od Ciebie pojazdu i dostarczenia go lawetą do miejsca docelowego. Wybieraj tylko legalnie działające firmy, ponieważ wyłącznie od nich otrzymasz dokumenty niezbędne do wyrejestrowania auta i ewentualnego ubiegania się o zwrot składki OC za okres ochrony, który nie został wykorzystany. Nie zapomnij o uprzednim przygotowaniu odpowiedniej dokumentacji – w jej wchodzą: dowód osobisty, dowód rejestracyjny (bądź w niektórych przypadkach dokument zastępczy), umowa kupna-sprzedaży albo inny dowód nabycia samochodu.

Jeśli formalny posiadacz auta nie jest w stanie samodzielnie stawić się na miejscu, wymagane będzie pisemne pełnomocnictwo osoby, która załatwia formalności w imieniu właściciela. Z kolei osoby złomujące samochody firmowe muszą dostarczyć dodatkowo spis do ewidencji działalności gospodarczej.

Wybrana firma, której zlecasz kasację, przekaże Ci dokumenty niezbędne do zgłoszenia procedurę zezłomowania i wyrejestrowania pojazdu w urzędzie komunikacji. Koszt takiego przedsięwzięcia to zaledwie 10 zł. Na koniec pracownik stacji unieważni i odda Ci tablice rejestracyjne. Dostaniesz także do rąk własnych dwie kopie pisma potwierdzającego zezłomowanie. Jeden dokument jest dla ciebie, drugi dla wydziału komunikacji.

Nieznajomość prawa szkodzi

To, że Twój samochód nie nadaje się do użytku, nie oznacza wcale, że nie musisz ponosić regularnych kosztów związanych z jego utrzymaniem. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej jest obowiązkową polisą, którą opłacać trzeba rok w rok. W razie potrzeby nową ofertę znajdziesz w serwisie http://kalkulatoroc.org.pl/. Pamiętaj też, że niezgłoszenie kasacji do wydziału komunikacji skutkuje nałożeniem na właściciela kary w wysokości od 200 do nawet 1000 zł. Jeśli jednak wykonasz wszystkie czynności zgodnie z prawem i w terminie, cała procedura może okazać się dla Ciebie korzystna finansowo ze względu na sprzedaż pojazdu albo wraku. Cena wynosi przeważnie kilkaset zł – częściej ok. 500 zł niż 900 zł.

Tekst sponsorowany


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
KOMENTUJECIE
NAJNOWSZE WIDEO
Reklama