poniedziałek, 7 października 2024 14:18
Reklama

Most na Wiśle. Są trzy warianty drogi do przeprawy

Firma Most-Projekt udostępniła koncepcje projektową mostu na Wiśle. Plany dopuszczają trzy warianty dróg dojazdowych do przeprawy po stronie powiatu garwolińskiego. Przypomnijmy, że zadanie ?Budowa mostu na rzece Wiśle pomiędzy m. Antoniówka Świerżowska a m. Świerże Górne wraz z drogami dojazdowymi? będzie realizowane w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej ? Mosty dla Regionów. Przeprawa połączy Antoniówkę Świerżowską w gminie Maciejowice ze Świerżami Górnymi w gminie Kozienice.

Projektant mostu udostępnił stronę internetową, gdzie można przyjrzeć się koncepcjom projektowym. Ciekawie wygląda kwestia przebiegu dróg dojazdowych do przeprawy po stronie naszego powiatu.

Pod uwagę brane są trzy warianty. Pierwszy zakłada budowę nowej drogi od strony południowej od skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 801 na Kochów. Dalej dojazd do mostu przebiega przez drogę tuż przy Wiśle. Drugi wariant jest podobny, ale w ostatnim odcinku odbiega od rzeki. W trzecim wariancie nowa droga do mostu poprowadzona jest od strony północnej od Oblina.

Przygotowanie dokumentacji budowy mostu zakłada takie etapy jak przygotowanie studium korytarzowe z analizą wielokryterialną oraz studium techniczno ? ekonomiczno ? środowiskowe, uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, opracowanie koncepcji programowej oraz stworzenie projektu budowlanego, w tym dokumentacji technicznej i decyzji ZRID. Koszt przygotowania dokumentacji to 5,2 mln zł. Projekt przeprawy ma być gotowy do końca maja 2024 roku.

łk

fot. koncepcje projektowe .


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Krokodill 01.03.2021 13:05
https://uprawnienia-budowlane.pl/budowa-nasypow-w-polaczeniu-z-przeslami.html Przy pracach ziemnych które są bardzo kosztowne największe przekręty dotyczą ilości przemieszczonej ziemi wynikające z niedochowania założeń projektowych przez niesolidnych wykonawców zaniżających cenę własnych ofert w przetargach. Główny inwestor dobrze o tym wie i chętnie zatrudnia małych podwykonawców bo najłatwiej ich przyłapać na takich sztuczka i oczywiście wstrzymać zapłatę. Mały ma również słaby nadzór i wiedzę i zdolności kontroli samokontroli nad bieżącym wykonawstwem. Jedynym rozwiązaniem jest zwykła uczciwość.

Wólki 25.02.2021 21:27
Porównaj włodarzy z miasta :zzz Garwolina i Kozienic.. Porównaj władze ze starostw z Garwolina i Kozienic... Agencja Chłopka i :-? Roztropaka

jestem z miasta 25.02.2021 11:44
Najlepszy mental to mają zapewne ci co oceniąją innych po wyglądzie. Są niczym chłopki-roztropki z Koziej Wólki.....

z KGW 24.02.2021 10:33
Bezpłatne parkingi, basen, szerokie ulice i inna mentalność ludzi.....

dd 23.02.2021 09:45
Niektórym tylko żreć owies winno się, a nie bujać o polityce transportu. :lol:

wir 23.02.2021 09:41
Dla Koła Gospodyń to najważniejsze parkingi? Dobre :lol:

konio 23.02.2021 09:10
Zrobili dobrze ? Stanowczo dementuję ,jestem monogamistą ,dodatkowo wiek już też nie służy eksperymentom.Pozdrawiam!!!!konio

Jan 22.02.2021 19:59
Ty masz swoje zdanie pozwól innym mieć swoje. Dla ciebie jest kierunek Lublin - Warszawa, ja jestem zainteresowany kierunkiem Radom - Kraków. Tobie zrobili dobrze ta ja tez chcę mieć dobrze. Powiat to nie tylko Garwolin ale również inne miejscowości. Kilka tysięcy osób dla ciebie się nie liczy, a dla mnie nie liczy się te kilka tysięcy twoich. Kto cię upoważnił wypowiadać się w imieniu innych (99%). Ja wypowiadam się w swoim imieniu ty wypowiadaj się również tylko w swoim.

Konio 22.02.2021 07:21
Wszystko pieknie tylko gmina i tak zostanie rolnicza ,jest na to skazana .Za kilkadziesiat lat wszystkie gminy takie jak Maciejowice beda wyludnione ,zostana tam rolnicy i letnicy i to jest normalna kolej rzeczy .Koszt tej przeprawy jest taki ,ze za pieniadze ktore pochlonie mozna by wyremontowac lub zbudowac od nowa WSZYSTKIE drogi w powiecie.pozdrawiam!!!!konio

logiki 20.02.2021 14:34
Starosta garwoliński sam "wychylił" się z objęciem berła przy tej inwestycji....Most dla mieszkańców gminy Maciejowice jest kluczowy, [b]brak perspektywyb] rozwoju, [u]gmina umiera!u]

Wiejskich z Grądek 20.02.2021 14:27
Nie strasz :eek: już zaczyna wiatr hulać w gminie Maciejowice... Maciejowice i okolica będą jeździć na zakupy do Kozienic z :P bezpłatnymi parkingami.

wiejskich z Oblina 20.02.2021 14:22
wariant drogi przez Oblin był i jest od 15 lat brany pod uwagę, wybudowali słupy, linie NN i mogą planować drogi. ;-)

Konio 20.02.2021 09:23
A zawsze mnie uczyli ,ze sa dwa warianty (szkoly )otwocka i falenicka ,ale coz widocznie czas nie stoi w miejscu.Powiem szczerze ,nie wiem czy raz w zyciu jezeli juz wybuduja ten most skorzystam z niego.A jezdze powiedzmy okolo 30 000 kilometrow rocznie co jak na kierowce nie zawodowego bie jest malo.Dla mieszkancow Garwolina najwazniejsza jest trasa S17 i polaczenie jej bezposrednio z A2 (to ulatwi nawet wyjazdy wakacyjne).Jakis most laczacy Maciejowice z Kozienicami to p.....ly dotyczace moze kilku tysiecy osob z kranca powiatu.Dla 99%najwazniejsze ZYWOTNE jest blyskawiczne polaczenie z Wa-wa co juz sie dzieje.Koszt tego objektu podobny jak mostu poludniowego a wartosc dla kierowcow zadna ,nie wiem po co powiat tak sie zaangazowal w to przedsiewziecie.Jeszcze jedno to jak sprzedano i rozplanowano dzialki w GSIprzy obwodnicy wola o pomste do nieba a w przyszlosci przyszle pokolenie Garwolakow bedzie mialo przyklad jak nie nalezy sprzedawac sreber rodowych.W tym miejscu powinien byc sprowadzony inwestor logistyczny lub przemyslowy obecnie polaczenie z Wa-wa i Lublinem czyni to miejsce wymarzonym dla takiej inwestycji ,no ale jak ciezko ruszyc tylem ze zdalnego stolka to bedziemy mieli w tym miejscu sklepiki ,sale weselne i inne "strategiczne obiekty przemyslowe"plakac sie chce jak sie na to patrzy.Pozdrawiam !!!!konio

Ryszard 19.02.2021 15:27
Szybka budowa to szybki pieniądz, dla wszystkich. I szybkie "boki". Wybudują migiem popóki PiS rządzi. Aby następni nie mieli co rozkradać na VATowskich przekrętach. Przy takich "bidnych" parametrach drogi to powinni zrobić oba warianty, i półnony i południowy aby rozproszyć natężenie ruchu i obciążenie eksploatacyne. Zdala od zabudowań aby w czasie wojny jak Rosjanie będą bombardować te natowskie transporty to nie po chałupach naszej parafii. Tam dalej na północy przydała by się obwodnica Maciejowic na Łaskarzew i na Sobolew.

tadek 19.02.2021 15:23
Wydaje się że najsensowniejszy jest wariant drogi w okol wsi oblin .Większe możliwości rozwiązań budowy zjazdów i wjazdów .Wariant drogi przez wieś kochów to trochę tak od d...strony

Reklama
Reklama
Reklama