poniedziałek, 7 października 2024 16:21
Reklama

7 mln zł dla PKS w Garwolinie

Ogromną dopłatę do linii komunikacyjnych otrzymało PKS w Garwolinie. Z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych Użyteczności Publicznej przewoźnik otrzyma 7,1 mln zł. Pozwoli to utrzymać deficytowe połączenia. Temu tematowi była poświęcona dzisiejsza konferencja prasowa w starostwie powiatowym. Wzięli w niej udział m.in. wojewoda mazowiecki Sylwestrem Dąbrowski, senator Maria Koc, kierownik MUW Delegatury Siedlce Anna Kaszuba, starosta powiatu Mirosław Walicki z zastępcą Markiem Ziędalskim, przewodniczącym rady powiatu Waldemar Trzaskowski, prezes PKS Garwolin Jacek Semczuk.

W ramach umowy Powiat Garwoliński może w ciągu roku uzyskać kwotę 7 124 641,26 zł dopłaty do organizacji publicznego transportu zbiorowego na 72 liniach komunikacyjnych o łącznej długości 2 075 km w ramach, których zostanie zrealizowanych 3 789 703 wozokilometry.  Wkład własny zaplanowany w budżecie powiatu na rok 2021 to kwota 795 838 zł.

- Pozyskane przez Samorząd środki pozwolą na przywrócenie lokalnych połączeń autobusowych. Dzięki temu mieszkańcy naszego powiatu będą mieli dostęp do transportu zorganizowanego nawet z mniejszych miejscowości. Sieć linii komunikacyjnych obejmuje wszystkie gminy w powiecie garwolińskim ? skomentował starosta powiatu Mirosław Walicki za pośrednictwem facebooka.

Złożony wniosek jest jednym z dwóch największych wniosków w ramach rządowego programu Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych Użyteczności Publicznej na terenie kraju.

opr. łk

fot. M. Walicki


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Jądra 11.02.2021 13:08
Jestem zaniepokojaona. ProtestujEEE!!! zapomnieli o hulajnogach z napędem, samonośnym, męskim - jądrowym :lol: . Dla starostwa dodatkowa 2 melex-y oraz elektryczny miejski rower dla Gabrysi na bio i eco zakupy. :-* Jaja dla regionów- czyt, Mosty dla regionów

moczydła w Wildze 10.02.2021 10:45

z piorunem 1 -ym pio 10.02.2021 06:13
DyskrymiNACJA

elektrykow 10.02.2021 06:10
W dyrektywie unijnej są zapisane dwa pięcioletnie okresy odniesienia. :o [b]Pierwszy zaczyna się 2 sierpniab] 2021 r. i kończy 31 grudnia 2025 r., a [u]drugi trwa od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2030 u]r. W pierwszym okresie 32 proc. pojazdów (w skali kraju) zamawianych przez transport publiczny ma spełniać normy :-x ekologicznie, w drugim okresie - to 46 proc

? 09.02.2021 06:30
[b]"Prawo i technika mają służyć ludziom i środowisku z uwzględnieniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Mieszkańcy miast oczekują czystego powietrza, bezpieczeństwa, ciszy. Tylko transport publiczny jest w stanie sprostać tym wyzwaniom" - mówił dr Michał Wolański ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ale - w jego opinii - aby tak się stało, komunikacja miejska musi kursować często. Utrudnia to niedobra sytuacja finansowa samorządów. "Musimy mieć transport dostępny cenowo dla samorządów, to jest priorytetem. Ograniczenia muszą być kompromisowe, celem jest jak największa liczba pasażerów" - podkreślił ekspert.b]

? 09.02.2021 06:30
Zdaniem Jana Kuźmińskiego, prezesa Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie koszt utrzymania floty napędzanej gazem jest porównywalny, a nawet niższy niż koszt taboru autobusowego na olej napędowy. W przeliczeniu na 800 tys. km przejechanych przez autobus całkowity koszt jego eksploatacji i serwisu wynosi: w przypadku oleju napędowego 4 mln 200 tys. zł, gazowego - 3 mln 950 tys. zł, ale już elektrycznego 5,5 mln zł, a wodorowego - 11 mln zł. -------------------------------------------------- W dyrektywie unijnej są zapisane dwa pięcioletnie okresy odniesienia. Pierwszy zaczyna się 2 sierpnia 2021 r. i kończy 31 grudnia 2025 r., a drugi trwa od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2030 r. W pierwszym okresie 32 proc. pojazdów (w skali kraju) zamawianych przez transport publiczny ma spełniać normy ekologicznie, w drugim okresie - to 46 proc ------------------------------------------------------- Z kolei mecenas Marcin Maciocha, analizujący opublikowany w listopadzie projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, zwrócił uwagę, że w projekcie brakuje przepisu, który zapewniłby udział pojazdów gazowych we wskaźnikach zawartych w dyrektywie. "Z poziomu ekonomii i ekologii nie możemy pozwolić sobie na to, by pomijać transport i autobusy gazowe, które już funkcjonują u bardzo wielu operatorów" - zaznaczył mecenas Maciocha. -----------------------------------------------------

Janusz 06.02.2021 08:01
Dalej będą się pasły działacze. Kolejny program z serii "swoi+". Można było uczciwie przetargiem, albo jakimś konkursem rozdysponować połączenia między prywatnych przewoźników. Tak kasa poszła na umocnienie struktur.

Renia 05.02.2021 11:47
7mln na PKS, 6.5mln na ślozgawkę. Za to można kupić 27 000 rowerów z koszykiem tzw"miejskich". Po 499zł/szt. W detalu z Tesco. Czyli każdy mieszkaniec np. Od 18 do 36 roku życia dostałby od władz darmlwy rower na dojazdy do pracy. :) Albo używanego poloneza FSO z " Gończyc" .

700 mln PLN 04.02.2021 21:36
Zgłaszam stanowczy protest. :cry: Starosta nie uruchomił nowej linii przez "most" na Wiśle pomiędzy Gminami Maciejowice - Kozienice.

Pawel 04.02.2021 18:51
Sztuczne utrzymywanie trupa przy życiu... I to za nasze pieniądze

jojo 03.02.2021 22:04
Gratulacje za dobry wniosek i szansę na dofinansowanie. Prosimy o punktualne podróże, rozkłady na przystankach i autobusy przyjeżdżające na przystanek wg rozkładu. Z czystością w autobusach lepiej, teraz trzeba utrzymać czystość i pracować nad pewnością dojazdu. Kto chce iść na autobus, gdy nigdy nie wiem, czy on się pojawi?

pasażer 03.02.2021 17:17
To raczej nie fundusz rozwoju tylko wegetacji. Wielkie autobusy krążą po wsiach chociaż dzieci nie jeżdżą. Dobrze byłoby gdyby ukazała się informacja na jakie nowe linie PKS otrzymał środki i czy rzeczywiście wzrośnie długość linii autobusowych bo jak słuchałem kiedyś wystąpień prezesa to raczej wszystko jest tajemnicą spółki , podobnie zresztą jak w szpitalu. Bilety drożeją, perspektywy na lepsze nie widać, może szkoda naszych publicznych pieniędzy.

Reklama
Reklama
Reklama