Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej mostu łączącego oba powiaty wraz z drogami dojazdowymi opiewa na kwotę 5,264 mln zł. Wykonawcę reprezentował prezes Most Projekt Jakub Kozłowski, a stronę powiatu garwolińskiego dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Marek Jonczak przy asygnacie księgowej PZD Izabeli Skwarek. Dokumentacja projektowa będzie realizowana w dwóch częściach. Pierwsza zakończy się wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (do 31 sierpnia 2022 roku). Efekt drugiego etapu to zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Ma to nastąpić do 31 maja 2024 roku.
Koszt wykonania dokumentacji poniesie w 80% wojewoda mazowiecki. Pozostała część będzie pochodzić od czterech samorządów ? dwóch powiatów z obu stron Wisły oraz samorządów gminy Maciejowice oraz miasta i gminy Kozienice.
Co dalej? Zgodnie z zasadami rządowego programu Mosty dla Regionów, którym objęta jest budowa mostu maciejowickiego, rozpoczęcie budowy przeprawy musi nastąpić do końca 2027 roku. Gigantyczna inwestycja ma kosztować ok. 650 mln zł. 80 proc. tej kwoty (520 mln zł) ma pochodzić z Funduszu Dróg Samorządowych (budżet państwa).
W spotkaniu uczestniczyli dzisiaj m.in. starosta kozienicki Andrzej Jung, burmistrz miasta i gminy Kozienice Piotr Kozłowski, wójt gminy Maciejowice Tomasz Kwiatkowski, członkowie zarządu powiatu garwolińskiego, radni. Goście podpisali symboliczną kopię umowy.
{avsplayer videoid=184}
Łukasz Korycki
Napisz komentarz
Komentarze