- Przy tak dużej inwestycji nie uniknęliśmy dodatkowych problemów, bowiem najpierw musieliśmy opracować i uchwalić plan zagospodarowania przestrzennego dla tych terenów, ponieważ tereny kolejowe były do tej pory wyłączone z opracowań, jako tereny zamknięte. Musieliśmy więc przejść całą procedurę związaną z uchwaleniem planu. Plan został uchwalony, ale w międzyczasie zmieniło się prawo budowlane i na działce, którą gmina nabyła od PKP w 2019 r. , nie mieściły się wszystkie zaplanowane miejsca parkingowe. Konieczne było zatem dokupienie kolejnej działki, która była w sąsiedztwie, tym razem od samorządu województwa ? pisze na facebooku burmistrz Pilawy Albina Łubian.
Procedury z kupnem działki trwały długo. Dopiero na początku października gmina podpisała akt notarialny. Dało to zielone światło wykonawcy, aby ten mógł wejść na plac budowy.
Wybudowany zostanie parking samochodowy na ponad 100 samochodów, pętla autobusowa wraz z wiatą, w której mieścić się będzie parking rowerowy, toalety miejskie, będą wybudowane miejsca ładowania samochodów elektrycznych i przystanek autobusowy. W kolejnym etapie zostanie zagospodarowany plac przed dworcem PKP i przebudowana ulica Dworcowa.
Umowa na II etap projektu ?Rozwój mobilności miejskiej poprzez budowę centrum przesiadkowego przy dworcu PKP w Pilawie" opiewa na kwotę blisko 7 mln zł, z czego ponad 2,5 mln zł to środki własne budżetu gminy, pozostałą kwotę stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej. Zadanie jest realizowane w formule ?zaprojektuj i wybuduj, to oznacza, że wykonawca był zobowiązany do opracowania pełnej dokumentacji i uzyskać pozwolenie na budowę.
red.
fot. Albina Łubian, UMiG Pilawa
Napisz komentarz
Komentarze