Policjanci informują i przypominają
Drogi ekspresowe i autostrady są drogami szybkiego ruchu posiadają specjalne pasy awaryjne. Drobne naprawy, jeżeli jest to bardzo konieczne powinny odbywać się na pasie awaryjnym, tak aby nie zagrażać innym uczestnikom drogi. Przy wymianie koła na tych drogach powinny także towarzyszyć odpowiednie czynności, które zapisane są w normach prawa ruchu drogowego Aby prawidłowo wymienić koło należy: włączyć światła awaryjne i z upewnieniem się, że my oraz nasi pasażerowie jesteśmy bezpieczni, wyjść z samochodu - najlepiej od strony barierek, a nie pasu ruchu; należy odpowiednio oznaczyć miejsce zdarzenia. W tym celu używany jest klasyczny trójkąt odblaskowy, bądź żółte światło ostrzegawcze. Obiekt należy umieścić co najmniej 100 metrów za uszkodzonym pojazdem; w razie poważniejszej awarii dopiero potem informujemy o zdarzeniu odpowiednie służby i zmieniamy uszkodzone koło na pełnowymiarowe koło zapasowe, znajdujące się w bagażniku lub koło dojazdowe.
Wspólną cechą wszelkich ważniejszych dróg są stawiane wzdłuż nich słupki informujące o odległości od początku określonego odcinka trasy. Niezależnie od kraju są one dość podobne do siebie. Dzięki słupkom można wskazać lokalizację samochodu. Jeśli naprawa pojazdu nie jest możliwa, na własny koszt należy wezwać pomoc drogową, która odwiezie nasz samochód do określonego warsztatu. Jeśli nie znamy żadnej firmy świadczącej usługi pomocy drogowej, możemy poprosić o pomoc dyżurnego Policji.
KPP Garwolin
fot. KPP
Napisz komentarz
Komentarze