Wielu informacji cennych dla osób prowadzących sprzedaż przez internet dostarcza raport ?E-commerce w Polsce 2018? opracowany przez Gemius.Zachowania zakupowe online badanych osób są uzależnione od czynników takich jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy zainteresowania. Młodzi mężczyźni w sieci najczęściej zamawiają sprzęt elektroniczny oraz bilety na wydarzenia kulturalne. Kobiety stawiają na odzież i kosmetyki, zaś dojrzali mężczyźni wybierają w sklepach online materiały budowlane i leki.
Jakie kryteria zakupu są istotne z perspektywy klienta?
Dla klientów podczas zakupu liczą się kryteria takie jak: cena, opinie na temat produktu i sprzedającego, koszt i czas dostawy. Jeżeli chodzi o ostatni parametr, nie sposób zignorować faktu, że szybka dostawa zwiększa konkurencyjność danego sklepu online, a także wpływa bezpośrednio na poziom zadowolenia klienta. Trudno stać się konkurencyjnym, korzystając z mało efektywnych i powolnych sposobów wysyłki, oferowanych przez tradycyjnych operatorów pocztowych. Klient nabywający produkty przez internet oczekuje sprawnej wysyłki i rzetelnej obsługi. To może zapewnić mu zaangażowany sprzedawca, który współpracuje z dobrą firmą kurierską.
Szybki czas dostawy to nie jedyny aspekt, jaki liczy się podczas korzystania z usług firmy kurierskiej. Istotna jest również możliwość monitorowania przesyłki. Klient, po wpisaniu numeru listu przewozowego do elektronicznego systemu, może w czasie rzeczywistym podejrzeć, w którym oddziale znajduje się aktualnie przesyłka kurierska. W ten sposób może oszacować, kiedy pojawi się u niego kurier. Zazwyczaj z tego rodzaju systemami monitorowania skonfigurowana jest również poczta e-mail, za pośrednictwem której klient otrzymuje szczegółowe informacje dotyczące statusu wysyłki zamówienia.
Materiał partnera
Napisz komentarz
Komentarze