Oldtimer czy youngtimer - czym się różnią?
Nie ulega wątpliwości, że obecnie produkowane pojazdy nie mają realnych szans stać się w przyszłości klasykami, za to egzemplarze, które wyjechały z zakładów produkcyjnych kilkadziesiąt lat temu już się nimi stały.
Na rynku znaleźć można samochody nazywane youngtimerami i oldtimerami. Według prawa samochód może zyskać miano zabytku dopiero wtedy, gdy jego wiek osiągnie 25 lat (na zachodzie Europy jest to 30 lat). Jak sama nazwa wskazuje, podział na oldtimery i youngtimery występuje ze względu na wiek. Definicja tych pojęć jednak nie istnieje, a przedział wiekowy pojazdów, które są w ten sposób określane, nie został ściśle określony. Przyjęło się jednak, że oldtimery to ?starsze? pojazdy zabytkowe, natomiast youngtimery pochodzą z lat 70. i 80. XX wieku. Niektóre egzemplarze z lat 90-tych jeszcze zabytkami nie są, ale są na dobrej drodze, by się nimi stać. Obecnie najbardziej opłaca się inwestować w youngtimery, których ceny jeszcze nie są wysokie, lecz wykazują tendencję wzrostową.
Jak zabezpieczyć zamrożony kapitał?
Lokując fundusze w samochodach trzeba liczyć się z ich ewentualną utratą. Aby ograniczyć do minimum ryzyko straty pieniędzy należy od razu po zakupie auta zaopatrzyć się w dedykowany mu kompleksowy pakiet ubezpieczeń.
Naprawy starych pojazdów są bardzo kosztowne, a mając polisę wszelkie koszty, jakie niespodziewanie się pojawią pokryje ubezpieczyciel. Z ubezpieczenia nie powinno się rezygnować nawet wtedy, gdy auto znaczną część roku stoi w garażu. Złośliwość rzeczy martwych sprawia, że czasem psują się one samoistnie, a będąc w posiadaniu ubezpieczenia nie będziemy musieli nadwyrężać budżetu, aby usunąć usterki, na których pojawienie się nie mieliśmy żadnego wpływu.
Więcej na temat pakietu ubezpieczeń dla klasyka przeczytasz tutaj: https://www.lancasterinsurance.co.uk/insurance/classic-car-insurance/.
Materiał partnera
Napisz komentarz
Komentarze