Do najważniejszych zużywających się elementów należy oczywiście łańcuch i koła zębate. Jego żywotność przedłuży smarowanie i unikanie zapiaszczenia. Do sprawdzenia stopnia, w jakim się rozciągnął, służyć może specjalny przymiar ? często jednak bez niego dostrzeżemy, że wymaga wymiany, na pewno, gdy zaczyna przeskakiwać po zębach. Zanim wyrzucimy stary łańcuch sprawdźmy ile ma ogniw, by łatwo dopasować następny. Do ich rozłączania kupimy specjalny skuwacz za kilkanaście złotych.
Co ważne, łańcuch, koła wolnobiegu i mechanizmu korbowego zużywają się razem. Należy się więc spodziewać, że jeśli wymienimy tylko to pierwsze, efekt będzie gorszy niż stan zastany. Demontaż i zakładanie tych pozostałych elementów także nie sprawia trudności, choć również potrzebne są niedrogie dedykowane narzędzia. Nie zapominajmy także o rolkach w ramieniu przerzutki.
Jeśli wymiana niczego nie jest konieczna, wystarczy przetrzeć łańcuch szmatką, a następnie nasmarować. Troski wymagają też hamulce i linki w pancerzach. Jeśli mamy klasyczne szczękowe, zaniedbane okładziny zniszczą nam felgi!
A może przyda nam się coś jeszcze?
Przywróciwszy nasz jednoślad do pożądanego stanu technicznego, możemy wrócić na drogi i ścieżki. Niezależnie od tego, czy będzie on służył do codziennych podróży przez miasto, czy rekreacji, przyda się nieco dodatkowych akcesoriów.
O tym, jak ważne jest działające oświetlenie, nie trzeba nikogo przekonywać. Nie ważne, że dzień staje się coraz dłuższy ? warto mieć je pod ręką, zwłaszcza, że teraz, w dobie technologii LED nie wiąże się to z niewygodą związaną z ciężarem przednich lamp.
Podczas wszelkiego rodzaju wycieczek w nieznane jeszcze rejony bardzo przyda się nawigacja. Uchwyt na telefon do roweru, w jaki możemy wyposażyć się np. w sklepie Pancernik.eu, pozwoli nam z niej korzystać w sposób wygodny i bezpieczny, bez zbyt częstego odrywania rąk od kierownicy.
Komfort jazdy ? zwłaszcza codziennej w zmiennej aurze ? z pewnością poprawią także np. odpowiednie błotniki, przydać się może i bagażnik ? choć niektórzy wolą unikać zbytniego podnoszenia ciężaru roweru, utrudniającego np. przenoszenie go przez przeszkody. Zapobiegliwi lub szczególnie aktywni mogą wyposażyć się w kask. Utrzymany w odpowiednim stanie i dobrze wyposażony jednoślad warto ponadto chronić przed lepkimi rękami niektórych ludzi ? w tej kwestii najpewniejszym rozwiązaniem pozostaje dobry U-lock.
Materiał partnera
Napisz komentarz
Komentarze