Sprzedaż w każdej branży charakteryzuje się sezonowością i bestsellerami. Różnią się też klienci - w zależności od regionu zamieszkania, wieku, łączenia produktów czy zapotrzebowania na różne produkty. Nie jest łatwo "na oko" filtrować takie informacje, bo jak już wspomnieliśmy - jest to sezonowe. Stąd ciężko przeprowadzić analizę na podstawie samych faktur, czego oczekują klienci, co się najlepiej sprzedaje, w którym regionie jakiś produkt cieszy się szczególną popularnością. Jednak korzystając z programów do kontrolowania sprzedaży - zrobimy to z jednym kliknięciem myszki.
Dane, które pomogą nie tylko w prognozowaniu sprzedaży
Kontroling sprzedaży opiera się na czasie rzeczywistym. Analizujemy co sprzedaje się w danym momencie najlepiej, jakie aktualnie uzyskaliśmy wyniki i możemy to porównać z archiwalnymi danymi (na przykład z zeszłego miesiąca lub roku wcześniej). Poznamy kluczowych klientów, których można nagradzać kartami, specjalnymi zniżkami, które będą pasować do ich preferencji zakupowych, bądź możemy wysyłać do nich zindywidualizowane newslettery z gotowymi produktami w kręgu jego zainteresowań. Odkryjemy bestsellery w danych województwach czy regionach, ustawiając reklamy, korzystając z geolokalizacji w wyszukiwarkach Google czy na Facebooku. Będziemy wysyłać komunikaty o danych produktach i cenach, które mogą delikatnie różnić się u konkurencji (na naszą korzyść). Dlatego jak widać - takie oprogramowanie pomoże nie tylko w kontroli i zakładaniu długoterminowych planów sprzedaży, ale będzie pomocne także w działaniach marketingowych sklepu.
Materiał partnera
Napisz komentarz
Komentarze