Młody kierowca, czyli jaki
Przede wszystkim należy się zastanowić, kim w ogóle jest młody kierowca. Otóż, kategorię tę rozpatruje się na bazie dwóch czynników. Są to:
- wiek;
- doświadczenie za kierownicą.
Wiek kierowcy jest tutaj kluczowym elementem, ponieważ doświadczenie za kierownicą wpływa jedynie przez okres trzech pierwszych lat. Wpływa oczywiście negatywnie. Po tym czasie kierowca jest już traktowany, jako osoba doświadczona. Okres ten jest też różnorodnie interpretowany przez różne towarzystwa ubezpieczeniowe i przed podpisaniem umowy ubezpieczenia, warto to sprawdzić w dokumentach lub u doradcy.
Wiele firm ubezpieczeniowych uważa, że młodym kierowcą się jest aż do 29. roku życia. To przeszło 10 lat doświadczenia za kierownicą, przy założeniu, że uprawnienia uzyskało się zaraz po osiągnięciu pełnoletności. Czy osoba, która od dziesięciu lat jeździ samochodem, rzeczywiście może być traktowana jako młoda lub nieodpowiedzialna? Okazuje się, że tak. Z tego co udało się ustalić, najmniej restrykcyjne warunki kończą ?młodość? kierowcy w wieku 26 lat, ale to nadal po ośmiu latach za kierownicą. Najbardziej restrykcyjne, przedłużają ten okres do 31. roku życia.
Statystyka niekorzystna dla młodych
Fakty jednak są takie, że według danych statystycznych, sprawstwo wypadków wśród osób do 27. roku życia jest rzeczywiście bardzo duże. Zmiany społeczne powodują, że często są to osoby o statusie tak zwanego singla, nie są więc odpowiedzialne za nikogo innego poza sobą. Społeczeństwo się zmienia i ustatkowanie następuje zwykle około trzydziestego roku. Do tego czasu, okres dorosłości traktowany jest jako moment, by się ?wyszumieć?. To właśnie powoduje, że młodzi ludzie coraz później zaczynają być odpowiedzialni, racjonalni, ostrożni i rozsądni.
Przekłada się to na sprawstwo wypadków. Wśród osób powyżej trzydziestego roku życia, sprawstwo wypadków jest znacznie mniejsze niż wśród osób poniżej tej granicy.
Dla firm ubezpieczeniowych jest to jednoznaczna informacja na temat tego, że osoby które nie ukończyły trzydziestu lat, niosą ze sobą większe ryzyko ubezpieczeniowe. Takie większe ryzyko ubezpieczeniowe wymaga naliczenia dodatkowej składki, która ma zrekompensować ewentualne koszty towarzystwa.
Sposoby na płacenie niższej składki
Oczywiście, młodzi kierowcy mogą szukać różnorodnych metod i sposobów na obniżenie płaconej przez siebie składki. W tym celu dopisują do współwłasności auta inne, starsze osoby, czy starają się jeździć bezszkodowo, by gromadzić własne zniżki.
Warto również skorzystać z porównywarek ubezpieczeniowych. By znaleźć najtańsze OC dla młodego kierowcy z ubezpieczamy-auto.pl. Dzięki narzędziu znacznie łatwiej można odnaleźć te firmy, które mają mniej rygorystyczne zasady dotyczące młodych kierowców.S
Szukając więc ubezpieczenia OC porównaj w ubezpieczamy-auto.pl. Odpowiadając zaś na pytanie zawarte w tytule artykułu, ile trzeba zapłacić za OC, będąc młodym kierowcą, można powiedzieć jedynie, że dużo. Wiele bowiem zależy również od marki i modelu ubezpieczanego auta, od pojemności i mocy jego silnika, wieku samego pojazdu i dotychczasowego przebiegu.
Jeśli chcesz znaleźć najlepszą ofertę na ubezpieczenie OC to koniecznie sprawdź kalkulator ubezpieczeń samochodowych , który ma 70 ofert ubezpieczeń oraz przedstawi najlepsze propozycje OC dla Ciebie.
Napisz komentarz
Komentarze