W trakcie budowy dwóch odcinków realizacyjnych, od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc (12,3 km) i od Gończyc do granicy z woj. lubelskim (13 km) wykonano blisko 1,7 mln m sześciennych wykopów, blisko 2 mln m sześciennych nasypów i wymieniono ponad 155 tys. m sześciennych gruntów słabonośnych. Zbudowano 34 obiekty inżynierskie (w tym sześć podwójnych w ciągu trasy głównej, na dwóch trwają jeszcze prace związane z betonowaniem płyty ustroju nośnego) oraz 78 przepustów. Powstały także dwa miejsca obsługi podróżnych i kończone są prace przy budowie obwodu utrzymania drogi.
Do wykonania jest jeszcze ostatni przepust, który będzie zlokalizowany pod obecną DK17 za Trojanowem w kierunku Warszawy. Wykonawca rozpocznie przy nim prace po przełożeniu ruchu na fragment nowej trasy (na przełomie roku po uzyskaniu pozwoleń na użytkowanie). Jadąc od strony Lublina na budowanym rondzie zjedziemy na węzeł Trojanów i dalej pojedziemy nitką trasy głównej. Kolejna zmiana w organizacji ruchu będzie miała miejsce na zjeździe z obwodnicy Garwolina w kierunku Lublina. Tu kierowcy będą korzystać z ok. 2,5 km odcinka jezdni prowadzącej do Warszawy a przełożenie ruchu umożliwi dokończenie łącznic węzła Górzno.
Koszt budowy tych dwóch odcinków S17 to ponad 602 mln zł. Inwestycja jest w części współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
inf. i fot. GDDKiA
Napisz komentarz
Komentarze