niedziela, 13 października 2024 10:19
Reklama

S17 gotowa w 90 proc.

Zaawansowanie robót na poziomie blisko 90 proc., niemal ukończona nawierzchnia z betonu cementowego, do położenia ostatnie metry nawierzchni bitumicznej na trasie głównej i na obecnie użytkowanych drogach dojazdowych. W najbliższym czasie niewielkie zmiany w organizacji ruchu, które umożliwią kontynuację robót, w tym budowę ostatniego przepustu pod starym przebiegiem DK17. Tak w dużym skrócie można opisać postęp robót na S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy z woj. lubelskim. To nieco ponad 25 km trasy, którą w połowie przyszłego roku pokonamy samochodem osobowym w niecałe 13 minut. Warto pamiętać, że to olbrzymie przedsięwzięcie. Oprócz trasy głównej zbudowano blisko 55 km dróg niższej kategorii (zbiorczych, lokalnych i dojazdowych) służących lokalnej społeczności. Wzdłuż trasy głównej do ustawienia jest blisko 100 km barier energochłonnych, a zamontowano już ok. 40 proc. Wymalowano także część oznakowania poziomego. Trwają jeszcze prace przy rozkładaniu nawierzchni betonowej na przejazdach awaryjnych i łączniach węzłów.

W trakcie budowy dwóch odcinków realizacyjnych, od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc (12,3 km) i od Gończyc do granicy z woj. lubelskim (13 km) wykonano blisko 1,7 mln m sześciennych wykopów, blisko 2 mln m sześciennych nasypów i wymieniono ponad 155 tys. m sześciennych gruntów słabonośnych. Zbudowano 34 obiekty inżynierskie (w tym sześć podwójnych w ciągu trasy głównej, na dwóch trwają jeszcze prace związane z betonowaniem płyty ustroju nośnego) oraz 78 przepustów. Powstały także dwa miejsca obsługi podróżnych i kończone są prace przy budowie obwodu utrzymania drogi.

Do wykonania jest jeszcze ostatni przepust, który będzie zlokalizowany pod obecną DK17 za Trojanowem w kierunku Warszawy. Wykonawca rozpocznie przy nim prace po przełożeniu ruchu na fragment nowej trasy (na przełomie roku po uzyskaniu pozwoleń na użytkowanie). Jadąc od strony Lublina na budowanym rondzie zjedziemy na węzeł Trojanów i dalej pojedziemy nitką trasy głównej. Kolejna zmiana w organizacji ruchu będzie miała miejsce na zjeździe z obwodnicy Garwolina w kierunku Lublina. Tu kierowcy będą korzystać z ok. 2,5 km odcinka jezdni prowadzącej do Warszawy a przełożenie ruchu umożliwi dokończenie łącznic węzła Górzno.

Koszt budowy tych dwóch odcinków S17 to ponad 602 mln zł. Inwestycja jest w części współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

inf. i fot. GDDKiA

 


S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.

S17 gotowa w 90 proc.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Michałł 12.01.2019 10:04
Celowo robią takie nagłówki, by klikalność się zgadzała. Kto by otworzył, gdyby napisali rzetelnie? Podobnie było o dziewczynce, która wydała książkę, a później okazało się, że jej tekst jest jednym z iluś tam zamieszczonych w tej książce. Nie pamiętam już czy to na tym portalu czy innym garwolińskim.

Izabela 11.01.2019 21:18
OTÓŻ TO TRZEBA BRAĆ CAŁY ODCINEK 17 JAK SIE PISZE ŻE 17 GOTOWA 90 % A NIE JEJ KAWAŁEK

egon 17.12.2018 15:50
Niech przedstawiają nie materialnie postęp prac a procentowo ,przy czym niech procenty określają czas pozostały do zakończenia ostatniej czynności przy budowie . Krótko mówiąc drogę oddajemy np za miesiąc a nie maślaczą jak z nawozami za komuny .

ssn 17.12.2018 06:58
W tytule "S17 gotowa w 90%", a potem czytamy że dotyczy to jednego odcinka z kilku. Gdzie się podziała rzetelność dziennikarska? Dla porównania powiem, że obwodnica Kołbieli (czyli najbardziej wyczekiwany odcinek całej S17) jest gotowy w 6%, czyli - delikatnie mówiąc - jest w czarnej...

Reklama
Reklama
Reklama