Jak informuje Dziennik Wschodni, drogowcy nie chcą mówić oficjalnie o terminach zakończenia prac. Serwis przewiduje, że pierwszym nowymi odcinkami S17 będzie można pojechać w połowie 2019 roku.
Szybciej prace postępują od Garwolina w kierunku Lublina. W połowie przyszłego roku Budimex ma oddać dwa odcinki, do granicy województw, o łącznej długości 25 km. Za kolejny 20-kilometrowy etap budowy S17, do węzła Skrudki odpowiedzialna jest firma PORR, która ma zakończyć prace także w połowie 2019 roku. Podobnie jak firma MOTO-ENGIL, która pracuje na 13-kilometrowym odcinku od węzła Skrudki do w. Kurów Zachód, skąd ?eska? ciągnie się do Lublina.
W czwartym kwartale 2019 roku mają być oddane odcinki na północ od Garwolina. Wtedy przewidywane jest otwarcie odcinka Garwolin-obwodnica Kołbieli (13 km), realizowany przez Budimex. W tym samym czasie ma być gotowa blisko 9-kilometrowa obwodnica Kołbieli, która częściowo dla kierowców będzie dostępna przed tym terminem. Objazd zakorkowanego ronda realizuje Strabag. Ta sama firma buduje kolejny odcinek S17 do węzła Lubelska w Wiązownej (15 km), którym kierowcy pojadą pod koniec przyszłego roku.
Na zaprojektowanie i budowę brakującego odcinka S17 między w. Lubelska i w. Zakręt GDDKiA rok temu wyłoniła wykonawcę (WARBUD). Termin zakończenia inwestycji określony jest na początek 2021 roku.
łk
fot. GDDKiA/opr. red.
Napisz komentarz
Komentarze