reklama

Internetowa okazja? Nie, oszustwo!

Opublikowano: 10 styczeń 2023, 13:08 Kategoria Aktualności
Internetoszustwo
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Mieszkanka powiatu garwolińskiego straciła blisko 4 tys. zł podczas internetowych zakupów. Oferowany w Internecie po okazyjnej cenie sprzęt agd nie dotarł do pokrzywdzonej. Policjanci ostrzegają, że podczas korzystania z łatwych i szybkich metod zakupu, niejednokrotnie stajemy się celem dla cyberprzestępców. Pamiętajmy, że za atrakcyjną ceną towaru może kryć się próba oszustwa.

- Kilka dni temu policjanci przyjęli zawiadomienie od mieszkanki powiatu garwolińskiego o oszustwie na jej szkodę. Na jednej z wirtualnych platform ogłoszeniowych kobieta znalazła ofertę sprzedaży wielofunkcyjnego urządzenia kuchennego po okazyjnej cenie. Pokrzywdzona postanowiła kupić towar i przelała pieniądze na wskazane przez sprzedającego konto. Niestety, do chwili obecnej nie otrzymała ani swojego zamówienia, ani zwrotu środków w kwocie 3800 złotych - informuje mł. asp. Małgorzata Pychner, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie.

 

reklama


Policjanci przypominają zasady, które powinni znać wszyscy zwolennicy zakupów on-line:

  • Zwróć uwagę na cenę produktu – jeśli znacząco różni się od średniej rynkowej danego produktu możemy być niemal pewni, że mamy do czynienia z oszustwem
  • Przed zakupem zorientuj się kim jest osoba sprzedająca – zwróć uwagę na pozytywne i negatywne opinie
  • Sprawdzaj od kiedy konto sprzedawcy widnieje w serwisie i ilu użytkowników korzystało z jego usług
  • Za każdym razem czytaj regulamin sklepu i opis aukcji serwisu, z którego korzystamy
  • Domagaj się potwierdzenia nadania przesyłki i nie wpłacaj pieniędzy przed potwierdzeniem wygranej licytacji
  • Nie kasuj korespondencji ze sprzedającym - w przypadku oszustwa jest ona dowodem potwierdzającym zakup
  • Nieotrzymanie towaru, za który dokonaliśmy zapłaty to nic innego jak oszustwo. Kodeks Karny przewiduje za ten czyn karę nawet do 8 lat pozbawienia wolności.

KPP Garwolin/oprac. red.


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama

TOP

reklama