reklama

Projekt „Rosnę z matematyką” w Sobolewie

Opublikowano: 17 kwiecień 2024, 12:55 Kategoria Edukacja
sobolewprzedszkolematematyka
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Już po raz drugi dzieci z oddziałów przedszkolnych, znajdujących się w Publicznej Szkole podstawowej im. H. Sienkiewicza w Sobolewie, otrzymały dotację  w ramach projektu „Rosnę z matematyką”.

To projekt grantowy w wysokości 5000 zł nad którym patronat  objęła  Fundacja mBanku. Sobolewska szkoła znalazła się wśród 209 zwycięskich projektów, a do rywalizacji przystąpiło 518 placówek. Autorkami projektu i prowadzącymi zajęcia są Justyna Banaszek, Ewa Trojanowska i Kamila Papiernik.

Zadaniem zajęć jest rozwijanie kompetencji matematycznych wśród dzieci poprzez stosowanie rożnych form i metod pracy z wykorzystaniem atrakcyjnych środków dydaktycznych, a także włączenie członków rodziny w popularyzacje matematyki poprzez zabawy i gry logiczne.

reklama


Projekt polega na cyklicznym prowadzeniu zajęć rozwijających logiczne myślenie i umiejętności matematyczne poprzez uczenie się czynnościowe – praktyczne działanie oraz popularyzację gier logicznych połączonych z ruchem i muzyką z elementami konstruowania i kodowania.  Zostają do tego wykorzystane różnorodne pomoce dydaktyczne m.in. Karty Grabowskiego. Zabawy z kartami doskonalą technikę sprawnego liczenia, a oparte są na aktywności umysłowej i ruchowej. Zainteresowaniem cieszą się zajęcia z wykorzystaniem gier planszowych i logicznych takich jak : „ Abalone”, „Szybka logika”, „Bystre oczko”. Pomoce zakupiono z funduszy projektowych.

Dzieci zapoznały się z elementami kodowania, celem tych ćwiczeń jest trening logicznego myślenia i koncentracji. Uczniowie odczytują instrukcje warunkowe wymagające wysiłku umysłowego, wykorzystując do tego kubeczki do kodowania i klocki Dienesa. Zajęcia matematyczne dla najmłodszych wzbogacają ofertę edukacyjną szkoły i pozwalają rozwijać aktywność uczestników.

mat. pras.


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama