Współpraca z agencją SEO się opłaca! Zobacz, jak powinna przebiegać

Opublikowano: 06 luty 2020, 10:14 Kategoria Rozmaitości

Promocja firmy lub sklepu internetowego to droga wyboista i nierzadko pełna pułapek. Rosnąca wciąż konkurencja, zmieniające się preferencje konsumentów i trendy w reklamie nie ułatwiają podejmowania decyzji co do wyglądu kampanii. Na dodatek wiele przedsiębiorstw działa na własną rękę, niejednokrotnie osiągając efekt odwrotny do zamierzonego. Aby skutecznie rozreklamować swój biznes w sieci (która, notabene, jest obecnie najskuteczniejszym polem do promocji), warto postawić na pozycjonowanie stron. Zanim jednak rozpoczniesz działania w witrynie, zastanów się nad współpracą z profesjonalną agencją marketingową. W poniższym artykule znajdziesz porady, jak krok po kroku przejść od pomysłu pod tytułem „będę pozycjonował swoją stronę” do wymiernych zysków ze sprzedaży. Zapraszamy do lektury!

Na samym początku określ swoje cele i oczekiwania

Jeszcze przed pierwszym kontaktem z wybraną agencją przemyśl, co chcesz osiągnąć dzięki pozycjonowaniu. Pragniesz zwiększyć sprzedaż produktów i usług, dotrzeć do specyficznej niszy Klientów, a może wypromować biznes w konkretnej lokalizacji? Niezależnie od tego, jaki będzie Twój główny plan, profesjonalna agencja, jak chociażby AFTERWEB, pomoże Ci go zrealizować. Oczywiście może się okazać, że konieczne będzie zweryfikowanie swoich początkowych założeń; uczciwa i doświadczona agencja od razu przekaże Ci informację, które z nich da się wprowadzić w życie i ile czasu zajmie ten proces. Warto wiedzieć, że promocja firmy w takim mieście, jak Warszawa, może trwać dłużej, niż w małej miejscowości. Dzieje się tak ze względu na większą liczbę konkurencji, która stawia na rozbudowane działania reklamowe.

Zwróć uwagę na sposób, w jaki działa dana agencja

Godna zaufania agencja regularnie będzie przesyłać wyczerpujące raporty z przeprowadzonych prac. Powinny się w nich znaleźć podsumowania wykonanych działań, osiągnięte cele i plany promocyjne dla Twojego sklepu na najbliższą przyszłość. Jak wiadomo, pozycjonowanie stron internetowych to cały proces, a pozycje rosną stopniowo w trakcie współpracy z agencją, często wymaga to kilku miesięcy oczekiwania. Uważaj więc na oferty firm, które proponują TOP10 lub nawet TOP3 w bardzo krótkim czasie – tak szybkie wyniesienie strony do czołówki wyszukiwania jest możliwe, ale nie zawsze się udaje, dodatkowo przez łamanie wytycznych Google może w przyszłości owocować negatywnymi skutkami. Dodatkowo później okazuje się, że strona spadła na sam koniec wyników wyszukiwania albo, co gorsza, dostała filtr lub ban od Google. Dlatego dobrym ruchem jest sprawdzenie, jak pracuje wybrana agencja i już na początku zadawać pytania o prowadzone na stronie czynności.

Nie bój się wprowadzania zmian na stronie swojego sklepu

Pamiętaj, że nawiązujesz współpracę z agencją marketingową w jednym celu: aby pomogła Ci osiągnąć sukces promocyjny. Może się więc okazać, że do prawidłowego funkcjonowania sklepu i do jego rozpowszechnienia w internecie będą potrzebne zmiany na stronie: zmodyfikowanie menu, kategorii czy tak zwanych buttonów. Nie warto przed nimi uciekać, gdyż każda planowana przez specjalistów z AFTERWEB modyfikacja usprawnia działanie serwisu i prowadzi do zwiększenia liczby konwersji. Jeżeli będziesz mieć wątpliwości co do niektórych zmian, poinformuj o tym otwarcie – rozmowa z ekspertami jest konieczna, by pozycjonowanie przebiegało pomyślnie.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz oświadczasz, że akceptujesz regulamin dodawania komentarzy oraz politykę prywatności.

Kod antyspamowy
Odśwież